Egymással csatázik az m1 és a Viasat

2007.02.21. 10:30

Az elmúlt héten a Viasat 3 működése során először előzte meg a 18-49-es célcsoportnál az m1-et, de persze a teljes lakosságnál nem jelent fenyegetést a fiatalos Viasat az öregedő MTV-re. A fiatalok egyre ritkábban kapcsolnak az MTV-re, egyre többet néznek tematikus adókat, sorozatokat. Miközben a harmadik helyért ment a tülekedés, az RTL simán nyerte a hetet, még akkor is, ha a TV2 jégtáncos show-ja szép számokat hozott pénteken.

Két hete a teljes lakosságnál két százalék volt a különbség a két nagy kereskedelmi csatorna közt, ez majdnem ötre nőtt az elmúlt héten. A 18-49-es célcsoportban is az RTL Klub vezet, 29,3 százalékot szerezve. A TV2-t a fiatalabb tévézők 23,5 százaléka figyelte a múlt héten, ugyanakkor majdnem kilenc százalék a lemaradása este, főműsoridőben.

Az m1-et száz tévézőből tizenketten választották, ugyanakkor a kereskedelmi célcsoportnál az egyre virgoncabb Viasat (egy tizeddel) megelőzte a fiatal nézőknél ritka gyenge, 6,8 százalékos eredményt elérő m1-et. A Viasat ezt úgy teljesítette, hogy antennával nem is fogható, csak kábelen jön - ugyanakkor egy közszolgálati adó sem adhat naphosszat amerikai sorozatokat, realityket, így más pályán, más térben mozog a kettő.

A hetedik hét legnézettebb műsora újfent a Barátok közt volt, 2,18 milliós tábor figyelte szerda este. A szombati, RTL-közeli sztárokat felvonultató Legyen ön is milliomos! második helyre csusszant be, 2,11 millió nézővel, ezzel csúnyán elnáspángolta a Sztárok a jégen aznapi adását. A harmadik helyet régóta a vasárnapi Tények viszi el, ezúttal sem történt másképp. A teljes lakosságnál jól szerepelt még az RTL Híradó-ja, a Napló. A legnézettebb napi magazinműsor a Fókusz, sorozatban a Cobra 11 nagyon erős, a filmek közt pedig a Charlie angyalai nyert. Jól tartja magát a Szeszélyes (1,72 millió néző). Pénteken indult a Sztárok a jégen című TV2-es, roppant költséges megaprojekt: az első napi finom pezsgőbe másnap valahogy mégis ecet került. A pénteki 42 százalékos közönségarány, az 1,55 millió néző jó egy háromórás show-nak, de másnap jött a vendetta, Vágó kvízének különkiadása csúnyán elverte a jégtáncos show-t.

A kereskedelmi célcsoportnál is a Barátok közt uralkodik: volt este, mikor a száz fiatalabb tévézőből 48 ezt a szappanoperát nézte. A Cobra 11 bő 12 százalékot vert a Napló-ra, Charlie angyalai beértek a dobogó alsó fokára, a Szeszélyes pedig érdekes módon a fiataloknál is rendesen hoz. A TV2 az ötödik helyet csípte meg a Múmia című kalandfilmmel, a tizediket a Tények-kel.

Az m1 a Kékfény-nyel ért el egymilliós nézettséget (22 ezerrel vitte át a lécet). 942 ezren nosztalgiáztak az Önök kérték-kel, az Életképek ennél százezerrel kevesebb nézőt érdekelt. A Tv ügyvédje 766 ezres, a Kedd 21 pedig 755 ezres táborral bír. Az 561 ezer néző nagyon kevés viszont a Krém esetében, reméljük, ismétlés volt - ha nem, akkor ott gond van.

A története során 18-49-ben első ízben az MTV elé került Viasatnál feltehetőleg még most is ünnepelnek. A csatorna a Miami helyszínelők-kel közel félmillió magyart boldogított, a vegasi kollégák 471 ezer tévézőt kötöttek le, a Csonthülye című filmet pedig bő 350 ezeren figyelték.

Az ATV az Esti Frizi-vel 411 ezer nézőt szórakoztatott, bő kétszázezren bólogattak ütemesen Fásy Ádám zenés műsorára, miközben a legnézettebb Friderikusz Most 192 ezer nézőt hozott.

A Duna tévé esetében négy-öt műsor szokott cserélődni a háziverseny Top 3-jában, így a múlt heti befutók sem ismeretlenek, nincs új szereplő: nyert a Híradó, 195 ezer nézővel. A Derrick ismétlései bő 180 ezres táborral bírnak, a Váratlan utazás című kanadai sorozatot is közel ennyien követik.

Kalmár Csaba

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK