Vágólapra másolva!
Az Amerika nemzeti szépségversenyét eddig közvetítő tévécsatorna nem kívánja tovább műsorán tartani a lányokat. 
Vágólapra másolva!

A nagymúltú, 86 éve futó és a tévében 1954 óta közvetített Miss America versenysorozat szervezői három éven belül másodszor kerültek ebbe a nem kívánatos helyzetbe: 2004-ben a televíziós közvetítésnek hosszú ideje otthont adó ABC vált meg tőlük, most pedig az akkor a műsort átvevő, főként zenei profilú CMT mondott nemet a szerződés meghosszabbítására.

A csatorna ugyanis lemondott jogáról, hogy a jövőre kezdődő, második négyéves ciklusban is közvetítse Amerika legszebb lányainak versengését. Az ok igen egyszerű: a szépségverseny nem fér bele a countryzenei műsorokra specializálódott CMT profiljába - persze ez a probléma már 2004-ben is felmerülhetett volna, de a vezetőség most határozott úgy, hogy inkább még több zenei programmal, illetve saját fejlesztésű sorozattal szeretné bővíteni kínálatát.

A hivatalos indoklás ugyan nem tér ki rá, de a döntésben nyilván szerepet játszott az is, hogy a szépségverseny nézettsége egyre csökkent az évek során: míg 2006-ban még 3,1 millióan voltak kíváncsiak a megmérettetésre, addig idén, év elején már csak 2,4 millióan látták, amint a mostani királynő, Lauren Nelson fejére ráteszik a koronát.

A verseny szervező-bizottságának szóvivője elmondta a Reutersnak, hogy máris megkezdték a tárgyalásokat, egyszerre több csatornával, és bíznak benne, hogy valamelyikükkel hamarosan sikerül is megkötniük az új szerződést.