Az online számítógépes játék és a valóságshow műfajának keresztezésével új típusú virtuális világ épül, amelyben a Big Brother szereplői együtt élnek majd a rajongókkal.

"Egyre többen interneteznek a tévézésre fordított idő rovására, az online piac ezért ugyanolyan fontos számunkra, mint a televíziós piac" - mondta Peter Bazalgette, a holland Endemol kreatív igazgatója egy televíziós szakmai vásáron, Cannes-ban. A vállalat dolgozta ki számos, ma is sikeres tévéműsor koncepcióját, mindenekelőtt a Big Brother-ét -, amely ugyan nálunk nem tett szert nagy népszerűségre, de például Angliában már a nyolcadik szezonja indul nemsokára.

Az Endemol most az Electronic Arts nevű számítógépes játékfejlesztő céggel közösen  internetes portált indít Virtual Me, vagyis Virtuális én címmel. A Cannes-ban bemutatott terv elvileg pár hónap múlva készül el: a portálon bárki ingyenesen regisztrálhatja majd magát, letölthet egy programot, amellyel saját digitális figurát kreálhat és különböző játékokban (például telefonos nyereményjátékokban) vehet részt vele.

A Die Welt honlapján megjelent beszámoló szerint a Big Brother következő fordulójától a valóságshow a Virtual Me oldalain is megjelenik, és a szereplőknek is lesznek avatarjaik, melyek közösen élnek majd a rajongók figuráival a virtuális világban. Bazalgette erről nem árult el részleteket, elmondta viszont, hosszú távú tervei között szerepel, hogy mindegyik műsoruknak elkészüljön a Virtual Me-változata.

A Big Brother-nek egyébként nem ez az első nyitása az internet felé, igaz, az előző lépés ennél jóval bátortalanabb volt: akkor egyszerűen azt vezették be, hogy a valóságshow-ba jelentkezők a világhálóra is feltehették bemutatkozó klipjüket, és itt is lehetett szavazni rájuk.