Ne fogadjunk a Barátok köztre

Vágólapra másolva!
Nagyobb összeget nem nyer, aki a Barátok közt sikerére tesz egy sötét kapualjban ácsorgó, tuti tippeket sutyorgó bukmékernél, mivel szinte semmit nem kockáztat. Berényiék vezetik változatlanul a nézettségi listákat, hosszú hetek-hónapok óta, és a horizonton sehol nem bukkan fel méltó ellenfél, ami huzamosan ilyen jó nézettséget szállítana naponta.
Vágólapra másolva!

Az év 18. hetében az RTL Klub volt a vezető tévécsatorna, 26,3 százalékos átlaggal, miközben a rivális TV2 21,8 százalékos átlagot hozott. Az m1-et száz tévézőből általában 15-en, a Viasatot öten választották. Az ötven év alatti felnőtteknél öt és fél százalék az RTL előnye. Száz fiatal tévéző közül csak nyolc marad általában az m1-en és hat a Viasaton. Az RTL Klub a 18-49-es célcsoportnál, főműsoridőben jelentős, kerek tíz százalékot vert rá a TV2-re.

A múlt héten a teljes lakosságnál persze Berényiék ünnepelhettek újfent, a szerdai rész volt az egyetlen magyar tévéműsor, mely kétmilliós nézettség fölött végzett. A TV2 az Öcsikém című vígjáték második helyének örülhetett, de az RTL-é, konkrétan a Fókusz-é lett a bronz is.

Az Esti Showder megcsípte a negyedik pozíciót, 1,55 millió nézővel, ami jónak mondható annak fényében, hogy a kakálós-hányós tréfákra ezúttal fél percet sem kellett várni. Az Activity-t sokan figyelték a TV2-n (ezt a Címlapsztori bánta), a Cobra 11 viszont a teljes lakosságnál is megverte a korábban éveken át irgalmatlanul erős, ezúttal csak 1,41 millió néző vonzó Napló-t. Szerdán az RTL-es Miami helyszínelők simán leverték Doktor House-t, az Egy a 100 ellen pedig nagyjából úgy hozott, mint a Legyen ön is milliomos, 1,1-1,2 millió közt, ám előbbi fél kilenc előtt, utóbbi hét után kezdődik, azaz Vágó eredménye még mindig jobb. Hogy mi jöhet a két fáradó kvíz után, arról itt olvashat.

Az MTV ünnepelt a múlt héten, a kedd erősre is sikeredett, sok néző kapacsolt az m1-re - ez amúgy is így van, de ezúttal maradtak is a csatornán. A napot az m1 a kiváló Le a cipővel című, két részre nyirbált filmmel kezdte ("Gazsi bácsi lótetű"), de a Krém hozta most a számokat, 1,51 millió magyar figyelte a műsort. A Játsszuk újra 1,19 millió nézője egyfajta jelzés, hogy a nézők vevők lennének színvonalas kvízekre, vetélkedőkre. Ezen a fronton az MTV sokáig erős volt (ja, nem volt konkurencia), de talán ilyesfajta műsorokkal lenne esélye megbirkózni a két nagy kereskedelmi tévével, a bulváros magazinműsorokkal, a szappanoperákkal. Kedden a rövidke Telesport-ot figyelték még egymillióan, de hasonlóan sokan figyelték a május 1-jei tűzijátékot a csatornán. A Csináljuk a fesztivált erősödött némiképp, 1 millió 42 ezer honpolgár figyelte.

A 18-49-es célcsoportnál - ahogy az utóbbi időkben megszokhattuk - RTL-es műsorok találhatóak a lista élén, a dobogón a Barátok közt, Az Északi-tenger kalózai és a Showtime - Végtelen és féktelen című film bukkannak fel. A TV2 két vígjátékot juttatott be a negyedik és ötödik helyre, viszonylag szépen ment az Öcsikém és A szmokinger. Fábryt a tévé előtt gubbasztó célcsoport 43,2 százaléka figyelte, Harry Potter tíz fiatal nézőből négyet érdekelt. A Miami helyszínelők kerek öt százalékot vertek House dokira, a Cobra 11 pedig a Napló-t tüntette el a legnézettebb műsorok közül, mivel hét százalékot vert rá. Az immár bizonyos, hogy a képregény-kultúrára építő Hősök itthon nem lesz nagy dobás, az új sávban sem találja a helyét, hiszen a Dr. Csont (Bones) minden gond nélkül lenyomta szerda este, tízes kezdéssel. Magyar vígjátékot is érdemes adni, az RTL Klub a Szőke kólá-val löttyintette nyakon a nézőt a múlt héten, a tévéző fiatalok 35 százaléka örült is neki.

A Viasat ugyan előbb adja az RTL Klub által ismételt Miami helyszínelők-részeket, de ennek ellenére a földi sugárzású kereskedelmi adó sokkal több nézőt ér a régebbi epizódokkal, mint a kábelcsatorna. Persze a 452 ezer néző sem rossz a Viasat esetében - ezzel el is kelt az első hely a háziversenyben. A Liverpool-Chelsea meccsen 348 ezren izgultak, a New York-i helyszínelők nyomozásait pedig 307 ezren követték.

A Duna tévénél is a szokásos favorit, a megfontolt nyomozó, Derrick vezeti a háziversenyt: a derék német logikai bukfenceit 223 ezren figyelték ámulva. A Rozmaring című film ennél kevesebb határon belüli magyarnak adott programot, ezt 151 ezren követték, kicsivel többen, mint a Csocsó, avagy éljen május elseje! című magyar vígjátékot.

A Névshowr volt ezúttal is az ATV legnézettebb műsora, 12,7 százalékos közönségaránnyal, 388 ezer követő szempárral. A Humorbajnokság-ot negyedmillióan választották, a Zeneexpressz szinti-taktusaira pedig 212 ezer honfitársunk bólogatott ütemesen.

Kalmár Csaba