A hazai tévézők türelmetlenül lepisszegik a figyelmetlen, fecsegő családtagot, ha a Barátok közt alatt karattyol, nem veszik fel a zavaróan csörgő mobilt, ha Győzike üvöltözik a képernyőn, lila fejjel, és nem vesznek tudomást az autóriasztóról sem, ha épp Gálvölgyi poénkodik a tévében. Az öt legnézettebb műsor az RTL Klubon futott a múlt héten, a csatorna nem ismer kíméletet.

A teljes lakosságnál régi RTL-es, bejáratott műsorok foglalták el a dobogót. A Barátok közt 1,99 millió nézőt érdekelt szerdán, Győzike 1,84 millió magyart szórakoztatott hétfőn, a Gálvölgyi-show pedig csütörtökön hozta a szokásos, jó adatokat, az 1,7 millió nézőt. Ezek a műsorok nagyjából az épp tévé előtt ücsörgők negyven százalékának biztosítottak programot.

A legnézettebb film, a Hat nap, hét éjszaka is az RTL-en ment, akárcsak a legkedveltebb bulvár-magazinműsor, a Fókusz. A TV2 szappanoperáját, a Jóban Rosszban-t egy-egy erős estén a tévézők harmada figyeli, a Tények jól ment vasárnap, ahogy a Napló is legyűrte a Cobra 11-et. Szerdán a Miami helyszínelők nyert Doktor House ellen, Liptai Claudia pedig 958 ezer tévéző előtt turkált Hujber színművész magánéletében (a megújult talkshow 28,8 százalékos közönségaránya - a felhajtáshoz képest - nem éppen kiemelkedő).

Fiatalosan, de mégis ugyanúgy

A 18-49-es, reklámozói célcsoportban pont ugyanaz a hármas befutó, mint a teljes lakosságnál, a fiatal tévézők menten kiparancsolják a szobából a fecsegő családtagot, ha a Barátok közt alatt karattyol, nem veszik fel a lankadatlanul csörgő mobilt, ha épp Győzike üvöltözik a képernyőn, és nem vesznek tudomást az autóriasztóról sem, ha Gálvölgyi poénkodik a tévében.

A kereskedelmi célcsoportnál a negyedik helyre odavarázsolta magát Harry Potter a Hat nap, hét éjszaka című film elé. A hatodik helyet is elvitte az RTL Klub, méghozzá a Viasaton már látott Miami helyszínelők szerdai epizódjával. A TV2 a hetedik helyen bukkan fel először, méghozzá az NCIS-szel, aminek magyar nevéből hétfő óta - bírósági döntés következtében - el kell hagyni a "Tengerészeti helyszínelők" bővítményt. Az ötven alattiaknál nyolcadik lett a Vészhelyzet, kilencedik a Terminál című film, de a Top 10-be még befért a Kész átverés-show is. Furcsa, hogy a tízkor kezdődő Dr. Csont több nézőt hozott, mint House doki, kilences starttal. A Napló nagyjából ikszelt a Cobra 11-gyel, ellenben Liptai csak 25,6 százalékos közönségarányt ért el, pedig a lapok nagy leleplezésről cikkezgettek előtte.

AGB Nielsen

MTV

Az MTV két műsorral ért el jelentős nézettséget, az Eurovíziós Dalfesztivál szombati döntőjét átlagosan egymillió 84 ezer magyar figyelte, miközben a pénteki Csináljuk a fesztivált című show egymillió 22 ezer honfitársunkat szórakoztatta. Az m1 igen ritkán szerepel a 18-49-es kereskedelmi célcsoport Top 30-as listáján, ezúttal viszont ott van a zenés show-val: az épp tévéző fiatalok 28,6 százaléka drukkolt Rúzsa Magdinak.

Viasat 3

A házi Top 3-as listáján nincs nagy meglepetés, a Miami helyszínelők itt is jól állnak, 405 ezer nézőt hoztak. A New York-i helyszínelők 327 ezer nézővel megcsípték a második helyet, a Gyilkos sorok viszont 300 ezer alatt zárt.

ATV

A legkedveltebb műsora az Esti frizbi volt, a 11 százalékos nézettséggel futó bulváros talkshow a kábeles háztartásokban több nézőt vonzott, mint A szólás szabadsága, az A la carte az m1-en vagy a Linda, netán a New York-i helyszínelők a Viasaton.

Duna tévé

Aki a táskás szemű német nyomozóra fogad a Duna tévén, az sokat nem veszíthet, mert Derrick ezúttal is hozta a papírformát, és elvitte az első helyet a háziversenyben, 143 ezer nézővel. Százezres nézettsége volt még a csatornán a Kívánságkosár című műsornak, illetve a szombati Hírórá-nak.

Kalmár Csaba