Rosszkor és rosszul készítik elő a digitális átállást a TV2 vezérigazgatója szerint; Kereszty Gábor erről kedden beszélt Tihanyban, a Media Hungary konferencián.

Az Európai Unió irányelve szerint a tagországoknak 2012 elejéig kell áttérniük a digitális műsorszórásra. Ekkor az analóg televíziós műsortovábbítás megszűnik, így minden hagyományos készülékhez szükség lesz egy jelátalakítóra is. A fogyasztó szempontjából ez megnövekedett kínálatot jelent, hiszen a mostani hét országos tévével (április óta a Filmmúzeum, a Spektrum, a Viasat 3 és a Sport1 is annak minősül) szemben akár negyven ilyen adó is lehet. 

Szakemberek szerint a digitális műsorszórás megvalósulása kulcsfontosságú az ország teljes modernizációja szempontjából: az audiovizuális választék bővülése mellett, az új technika elvileg liberalizálja a médiapiacot, és jelentős beruházásokat indukálhat a szolgáltatói oldalon.

Mindez azonban számos problémát is felvet: "Nem nagyon tudunk készülni" a váltásra - mondta Kereszty Gábor a Media Hungary konferencián, jórészt a keretfeltételek hiányára utalva ezzel. Szerinte a kormányzati lépések sorrendje rossz, hiszen mindenekelőtt a médiatörvényt kellene átalakítani. A szükséges módosítások sorában említette az olyan témák újraszabályozását, mint a média-kereszttulajdonlás, megjegyezve, hogy a digitális műsorszórás világában nem életképes az a cég, amelyiknek csupán egyetlen csatornája van. Kereszty kérdésesnek nevezte, "lesz-e Magyarországon olyan jogi környezet, hogy médiacsoportokat fel lehessen építeni".

"Reméljük, hogy nem globális vállalatok globális tartalmait kell majd néznünk - kényszerből" - kontrázott ez utóbbi kijelentésre Rudi Zoltán, a Magyar Televízió elnöke, azt szorgalmazva, hogy "a szabad versenyt támogassa ez a törvény, és ne a monopóliumokat, amelyek vannak". Ő abban jelölte meg az átállással kapcsolatos feladatok lényegét, hogy a különböző felhasználói csoportoknak többféle elérési lehetőséggel kell tartalmakat kínálni.

Málnay B. Levente, az MTV Networks Magyarország vezérigazgatója a márkateremtés fontosságáról beszélt a digitális világban. Utalt arra, hogy az egyre több adóból érkező, mind szegmentáltabb tartalmak áradatában csak az erős márkákat találják meg nagy biztonsággal a nézők, hallgatók.