A tó vízében mindenféle ronda és nyálkás halak vannak, miközben centis napolajréteg ringatózik a felszínén. A napon bőrrákot lehet kapni, a légkondis fagyizóban megfázhatunk, a kocsmában leüthetnek egy sörösüveggel. Célszerű inkább kiülni egy napernyő alá, és onnan lesni a lassan nyári szabadságra vonuló tévék egyre egyhangúbb és kiszámíthatóbb kínálatát.

Két héttel ezelőtt még a TV2 volt a legnézettebb magyar csatorna (egész napot és teljes lakosságot vizsgálva), de múlt héten már visszaelőzött az RTL Klub, másfél százalékot vert riválisára (23,8-22,2 % SHR). Az MTV egyes csatornája százból 13, a Viasat százból öt nézőt vonz általában. A kereskedelmi csatornák nem bánják, ha idősek is nézik őket, de alapvetően a 18 és 49 éves kor köztieknek dolgoznak: itt is az RTL nyert, 26,8 százalékkal. második a TV2 (23,1%), harmadik az m1 (6,6%), negyedik a Viasat (6,4%). Főműsoridőben majdnem kilenc százalék az RTL előnye a TV2-vel szemben.

Fiatalok

A célcsoportban természetesen a Barátok közt nyert, a tévéző fiatalok 40-50 százaléka nézi, ha épp ez fut. Sokan informálódnak az RTL ötperces hírblokkjából, ami közvetlenül a Berényi-lak udvarán zsörtölődő Magdi néni és az egykedvűen söröző Vili bácsi után érkezik a képernyőre. A nyári estékre a Esti Showder sem veszített szignifikáns mennyiségű rajongót. A TV2 a Hogyan veszítsünk el egy pasit tíz nap alatt? című filmmel villantott vasárnap este, ahogy Doktor House is megbízhatóan teljesített. Ettől függetlenül az RTL-nek volt oka több örömre, mert a Forma 1-et és a bokszot is igen sokan figyelték, holott Baumgartner már sehol nincs és Madár sem egy nagy ásszal csapott össze. Részletek itt.

Teljes lakosság

Itt is ugyanazon műsorok arattak: a Barátok közt hétfő este 1,83 millió magyart izgatott, ezzel nyert a szappanopera. Fábry poénjaira 1,61 millióan éheztek, az RTL-es Boksz Klub pofonjai után 1,54 millió tévéző vágyott. Szépen ment a Fókusz, a Miami helyszínelők pedig picit eltángálták Doktor House-t. A Tv2 a Jóban Rosszban-nal és a már említett vígjátékkal ért el jobb eredményeket.

Az m1 műsorai közül a Csináljuk a fesztivált ért el korrekt nézőszámot (1 millió 46 ezer), de a Kékfény-re is sokan kapcsoltak, látszik, hogy a korábban ugyanazon sávban futó Győzike nyári pihenője (amit a nézők is megérdemeltek, lássuk be) sok műs műsor nézettségén is nagyot dob. A Tizedes meg a többiek című vígjáték 825 ezer tévézőt vonzott, de viszonylag jól ment az Önök kérték vagy a Szilveszter anno című összeállítás is.

A Viasat 3-nál is jóformán ugyanazon műsorokat találjuk a háziverseny élmezőnyében, így a nézők továbbra is a Miami helyszínelők-et, a New York-i helyszínelők-et és a Gyilkos sorok-at favorizálják. Előbbi a legkedveltebb, 424 ezren figyelték a múlt heti epizódot.

A Duna tévén a Csellengők, a Kabarémúzeum és a Régi keringő című magyar film futott 160 ezer körüli nézettséggel, a Körhintá-ra pedig 151 ezren fizettek be.

Forrás: [origo]

Forrás: AGB Nilsen

Kalmár Csaba