Vállalja a pert a magyar Music TV

2007.10.17. 18:31

A közszolgálati televízió keresetet nyújtott be a Fővárosi Bírósághoz, azt kérve, hogy biztosítsa számára az MTV védjegy kizárólagos hazai használatát. A Music TV továbbra is használná az MTV rövidítést itthon is.

A Magyar Televízió évtizedek óta használja az MTV rövidítést, melynek megóvása érdekében tegnap keresettel fordult a Fővárosi Bírósághoz. A Magyar Televízió közleményében kitér arra, hogy a betűszó a közbeszédben egyet jelent a vezető nemzeti közszolgálati adóval, valamint hangsúlyos arculati eleme a Magyar Televíziónak, mely ennek megfelelően a Magyar Szabadalmi Hivatalnál védjegyoltalom alá helyezte a megjelölést.

Mindezek tudatában szintén MTV néven indította el októberben a Viacom International Inc. amerikai médiavállalat a Music Television zenei-szórakoztató csatorna magyar adását. Azóta a két csatorna a nyilvánosságban gyakran azonos néven jelenik meg, holott logikusan nem mérhetőek össze.

A Magyar Televízió álláspontja szerint az azonos névhasználat olyan helyzetet idéz elő, ami a fogyasztók megtévesztésére ad okot azzal, hogy valótlanul összefüggést teremt a két teljesen különálló társaság, illetve a különböző tévécsatornák között. Az ellentmondásra a köztévé először a kereskedelmi adó indulása előtt, személyes egyeztetés során hívta fel a Music Television vezetőinek figyelmét.

Tárgyalásos úton azonban a Magyar Televízió számára megnyugtató módon nem volt rendezhető az összetéveszthetőség problémája. Ezért a köztévé bíróságon érvényesíti az MTV rövidítés használatára vonatkozó igényét, melyet a Magyar Szabadalmi Hivatalnál bejegyzett, 2013 januárjáig fennálló védjegyoltalom alapoz meg. A Magyar Televízió erről tájékoztatta a Viacom képviselőjét, aki ezt tudomásul vette.

"Kutatásaink szerint nagyon kicsi az átfedés a magyar MTV (Music Television) és a Magyar Televízió m1 és m2 csatornáinak nézői között, ráadásul a fent említett csatornák mind tartalmukban, mind megjelenésükben teljesen elkülönülnek egymástól. Ennél fogva a nézők nem téveszthetik össze ezen - egyébként a saját műfajukban, a saját közönségük számára kétségkívül értéket teremtő - televíziós márkákat. Jogászaink nagy érdeklődéssel várják a hivatalos megkeresést az ügyben." - nyilatkozta kérdésünkre Baranyai Szabolcs, az MTV Networks Magyarország marketingmenedzsere.

KAPCSOLÓDÓ CIKK