Más tévék, más értékek

2007.10.20. 16:00

A Szonda Ipsos közvélemény-kutatást végzett arról, hogy a magyar nézők miként vélekednek a televízió által közvetített értékekről.

A Szonda Ipsos által a Magyar Televízió megrendelésére készített kutatás eredményeit Perjés Tamás médiakutatási igazgatóhelyettes ismertette: a megkérdezettek szerint a közszolgálati tévék "egyfajta társadalmi integráló szerepet töltenek be", a kereskedelmi tévék pedig a globális és a társadalmi értékek közvetítésében átlaghoz közeli, a demokratikus, kulturális és művelődési értékek átadásában átlag feletti eredményt értek el.

Néhány újabb adót - így az Echo TV-t, a Hír TV-t és a Magyar ATV-t - nem lehet elhelyezni a kereskedelmi-közszolgálati viszonyrendszerben; "ezek önálló entitásként jelentkeznek" - mondta, megemlítve, hogy különösen a Hír TV esetében magas az adó által hordozott demokratikus értékeket kiemelők aránya.

Eközben e csatorna megítélése osztja meg talán leginkább a közvéleményt, míg a másik két közéleti adó és a kereskedelmi csatornák versenyének harmadik helyezettje, a Viasat3 megítélésében viszonylag kisebb a szóródás - olvasható a kutatás összegzésében, amely "kimagaslónak" minősíti a Duna TV eredményét a globális értékek közvetítésének terén.

Az alapvetően a határon túli magyarságot megszólító adó megítélése igen jó emellett a kulturális területen is, ugyanakkor a demokratikus és művelődési dimenzióban az m1 megelőzi a Dunát, míg "az m2 csatorna kevésbé markánsan jelenik meg a nézők véleményalkotásában".

KAPCSOLÓDÓ CIKK