Szex és akció az új csatornán

Vágólapra másolva!
A Viasat3 testvércsatornája lesz a TV6, mely január 28-án indul itthon. A Viasat3 tulajdonosa, a Modern Times Group (MTG) ettől várja magyarországi pozíciója megerősödését.
Vágólapra másolva!

Kifejezetten felnőtt férfiaknak szóló tartalmat kínál a TV6, a 2000 ősze óta a magyar piacon lévő Viasat3 testvércsatornája. A két tévé tulajdonosa, a Modern Times Group ettől azt várja, hogy erősödjön a jelenléte a régióban, ennek megfelelően hosszú távra tervez, és a Viasat3 és a TV6 is évről évre több pénzből gazdálkodhat majd.

A Viasat3 a csatorna vezetői szerint kezd nőies tévé lenni, több hölgynézője van, mint férfi, így azt várják a TV6-tól, hogy kiegészítse a kínálatot, és férfiakat csábítson a képernyő elé. A sporttévéket, a Discovery Channelt és a National Geographic-ot nézik nagyobb százalékban férfiak (általában az összes tévéző 54%-a nő), de ezek közül egyik sem általános, szórakoztató tévé, azaz a vezetők úgy látják, hogy van helye a magyar piacon a TV6-nak, mely elsősorban a 18-49-es csoportra figyel majd, azon belül is a fiataloké a kiemelt célcsoport.

Az első évben vásárolt tartalommal, az első hónapokban pedig kevés újdonsággal rukkol elő a csatorna, saját gyártású műsor csak ősztől várható. A későbbiekben minőségi sorozatokat ígérnek, magyar premierként: szó esett arról, hogy a My name is Earl vagy a felnőtteknek szóló animációs film, a Family Guy is magyarul menne a TV6-on, az akciófilmek és erotikus alkotások mellett. A kint sikeres, itthon közöny kísérte Simpson család a 8. évadtól indul az új tévén, de azon ügyködnek, hogy az első résztől is kezdődjön egy ismétlés. A futball Bajnokok Ligája is hangsúlyozottan jelen lesz a csatornán - persze elsőként az MTV szelektál, aztán a Viasat3, de így is maradnak érdekes összecsapások. A magyar futball is szóba került, de erről még nincs döntés, a jogok is máshol vannak, és a jelenlegi hazai bajnokik sem túl vonzóak. Mivel a kutatások szerint a fiatal férfiak szeretik a sci-fit és a szitkomot is, lesznek kozmoszban kalandozó űrhajósok és szituációs komédiák is a TV6-on.

A csatorna az első időszakban nagyjából 800 ezer háztartásban lesz fogható, miközben folyamatosan tárgyalnak a nagyobb szolgáltatókkal. A promóciós kampány két hullámban történik, februárban és áprilisban reklámozza elszántan a MTG a csatornát - érdekesség, hogy a Viasat3 nem csak promókat futtat, és általában reklámozza a "tesót", hanem a tervek szerint néha be is jelentik, hogy épp abban a percben mi kezdődik a TV6-on.

A csatorna Svédországban indult 2006 áprilisában, azóta 10 százalék feletti nézettsége van az országban, azaz ott sikersztori. Norvégiában és Lettországban is látható már a helyi verzió, Bulgáriában pedig idén ősszel rajtolhat. Itthon azt várják tőle, hogy kiemelkedjen az 1-2 százalékos tévék közül, és felzárkózzon a négy nagyhoz.