Két friss sorozat az RTL Klubon

Vágólapra másolva!
Áprilisban két új sorozat mutatkozik be az RTL Klubon: az első a parádés szereposztás, fordulatosnak ígérkező sztori miatt lehet érdekes, a másik (angol) széria pedig annyira idétlen és blőd, hogy még titkos kedvence is lehet pár tévézőnek. Előbbi a pénzről, intrikáról, összesküvésről, utóbbi az egymást késsel, krumplihámozóval és bombával gyilkoló középkorú, kisvárosi asszonyokról szól.
Vágólapra másolva!

Péntekenként este 10-kor fut majd az Édes, drága titkaink (Dirty Sexy Money), mely egyfelől azért érdemel némi figyelmet, mert a XXI. századi Dallas, a legendás sorozat egyfajta humorosabb és látványosabb reinkarnációja, másfelől olyan a szereposztás, hogy arra azért felkapja a fejét az ember: olyan színészeket találunk itt, akik nem bólintanak rá akármire, és akarnak valamit, akárcsak a sztoriban a Darlingok.

Az itt főszereplő Peter Krause sokaknak lehet kedvenc, noha nem tucatsorozatokban játszott, nem a legnagyobb nézettségű szériákban bukkant fel. Ő volt a sötét, de igen megkapó Sírhant művek Nate Fisher-je, ahogy rá épült a Sci-Fi Channel meghökkentően eredeti The Lost Room-ja, ami itthon Az elveszett szoba címmel ment, és méltatlanul kevés figyelmet kapott (persze a nézettsége sem volt magas - gondolkodni kellett közben, talán azért). A sok kiváló színész közül érdemes megemlíteni még azt a Donald Sutherlandet, akit a mai tinik legfeljebb csak Jack Bauer igazi apjaként identifikálnak. Persze Kiefer apja számtalan ragyogó filmben játszott (Piszkos tizenkettő, Kelly hősei, Tű a szénakazalban, hogy csak a legismertebbeket említsük), és mostanság egyre többet tévézik, mivel fontos karakter volt az itthon a Viasaton futó Az elnöknő-ben is.

A sztori az egyik leggazdagabb New York-i családról szól. A Darlingok élete látszólag csupa fényűzés, kellemes pénzszórás, ugyanakkor - ahogy az elvárható - a háttérben sötét játszmák, kegyetlen játékok zajlanak. Hol giccses, hol kiszámítható, hol egyszerű, szappanoperai fordulatok ("nem tudtad, hogy az én anyám és a te apád húsz évig szeretők voltak?") tűnnek fel, mégis, élvezhető egésszé áll össze a nyitány, ami részben a karakteres szereplőknek, részben a sok humornak köszönhető.

Forrás: [origo]

A pilot ütős és masszív. A szenátornak készülő Patrick Darling (ez sem kis név: William Baldwin) például egy traszvesztitával hetyeg, ha teheti - persze a legnagyobb titokban, mert ha kitudódik az ilyesmi, akkor az nem sokat lendít az ember politikai karrierjén. A "kislány" Juliet Darling (Samaire Armstrong) például már rögvest az első részben öngyilkosságot kísérel meg, a húsz körüli, család fekete báránya, Jeremy (Seth Gabel) pedig egy kokainos-ivós éjszakán kártyán nyer egy jachtot - csak az a galiba, hogy a hajón afrikai menekültek, illegális bevándorlók nyüzsögnek, aminek következtében a rendőrség menten elviszi a milliárdos kisfiát, embercsempészés gyanújával.

Forrás: [origo]

A szorult helyzetből őt és a többieket is a család ügyvédje, Nick George (na, ő Peter Krause) tudja egyedül kirángatni. Nagy kérdés, hogy van-e ehhez kedve, ideje, ambíciója, mert hol távolodna a Darling famíliától, minél messzebb, hol pedig intézné zűrös ügyeiket, nagyon komoly summa ellenében. A dilemma adott, mivel eredetileg a tragikus - és persze gyanús - repülőbalesetben elhunyt apja volt a család ügyvédje, így elvileg vihetné tovább az ügyeket. Az eleinte még idealista, szerethető, egyenes figurának (Krause itt is olyan szereplő, akit az anyukák legszívesebben elképzelnek kislányuk párjának) döntenie kell, feláldozza-e személyes szabadságát, temérdek pénzért cserébe, elkezd-e nyomozni apja halálának ügyében.


Az első évadból tíz epizód ment le, majd az amerikai forgatókönyvírók sztrájkja szépen elrontotta a sorozatra rászokott tévézők örömét, mert hosszú szünet állt be, nem forgathattak, sztori és dialógusok híján. Február közepén az ABC jelezte, hogy megfelelőek voltak a nézettségi adatok, így berendelte a második évadot 2008 őszére. Kis érdekesség: mikor a közismerten szégyentelenül gazdag Paris Hilton épp börtönben volt, az ABC azzal a kreatív húzással reklámozta a sorozatát, hogy hirdetéseket helyezett el a Los Angeles Timesban és a New York Postban ezzel a szöveggel: "We love Paris. The Darling Family."