Bukóban Jakupcsek botrányműsora

2008.04.08. 15:35

Már csak a célcsoport 20,1 százaléka követte múlt héten az igazmondós vetélkedőt, hiába épültek az első adások érdekesnek hitt homoszexuális férfiakra és könnyűvérű (vagy annak tűnő) nőkre. A Popdaráló sem szerepel sokkal jobban, ellenben Uri Geller követőit sokan figyelik. Heti nézettség.

Az év 14. hetében is tartotta vezető pozícióját az RTL Klub, mivel a tévézők 26,4 százaléka választotta általában ezt a csatornát. A TV2 a teljes lakosságnál 21,6 százalékot, az MTV pedig 11,2 százalékot ért el múlt héten. A két nagy kereskedelmi tévé persze a 18-49-es célcsoportra összepontosít elsősorban, itt is a 29 százalékot elért RTL vitézkedett inkább, mert a TV2 kénytelen volt megelégedni a fiatal tévézők 22,1 százalékával. Főműsoridőben, az ötven alatti felnőtteknél bő tíz százalék az RTL Klub fórja, ami azt jelzi, hogy a bejáratott, régi műsorok kelendőbbek, mint a TV2 újításai.

A teljes lakosságnál ismét a Barátok közt volt a legnézettebb, a legforgalmasabb estén 2,22 millió magyar tolongott képzeletben a Rózsa presszóban. Ugyanezen a napon, 2-án érte el a Fókusz is a heti legjobb nézettségét, ekkor 2,09 millióan figyelték a magazinműsort. Némi öröm azért a TV2-t is érte, mivel a harmadik hely megvolt, az Uri Gellerrel felálló A kiválasztott adását 1,63 millióan figyelték, hol dermedt áhítattal, hol kacagva. A tévézők harmada követte szombaton a "mentalisták" produkcióit. Jól ment, noha már nem a régi A széf, és bő 41 százalékos közönségarányt ért el az Esti showder, melyet jól beharangoztak - de a botrányos részeket persze gondosan kivágták.

Az MTV három műsort tudott felmutatni a Top 30-ban, de ezúttal egyik sem érte el az egymillió nézőt. A Kékfény mindig a köztévé egyik legkedveltebb műsora, ezúttal 911 ezren választották hétfő este. A Csináljuk a fesztivált is változatlanul kedvelt, Korda sem hiányzik annyira a nézőknek, mert 908 ezren figyelték a show-t. Az ötöslottó sorsolása érdekelt még nagyobb tömegeket, közel 900 ezren hitték, hogy szebb jövő köszönt be. Csak a nézettséget vizsgálva A Társulat haloványan teljesít, de nincs is könnyű dolga, mert az RTL akcióvígjátékkal, a TV2 pedig mágusokkal és szemfényvesztőkkel villant szombat este.

18-49

A kereskedelmi célcsoportban az RTL Klub elvitte az első négy helyet: a Barátok közt például egy erős estén 51,1 százalékos közönségarányt csinált. Egy francia akcióvígjáték futott be másodiknak (Wasabi - mar, mint a mustár), de bőven 40 százalék fölött volt Fábry meg a Fókusz is. A TV2 egy kalandfilmmel, Uri Geller követőivel és Doktor House-szal képviselteti magát a tízes listán. Az NCIS is kedvelt még, de a csatorna sorozatai közül a jobb sorsra érdemes Született feleségek például már csak 21,6 százalékot jegyzett: talán sokan elveszették a lelkesedést a hosszabb pihenő, illetve az újabb időpontcsere miatt. A Cukorbáró csak riasztóan alacsony, 10,6 százalékot ért el - ha ez a floridai kápó fülébe jut, akkor nagy baj lesz.

Nincs könnyű dolga tehát a TV2-nek, mert a tavasz is elúszni látszik. Itt már nem is mindig a műsor erőssége vagy a műsorvezető karaktere, hanem a brand erőssége dönt: ha például a Popdaráló vagy Az igazság ára erős felvezetés után startolna az RTL-en, könnyen lehet, hogy százezrekkel többen néznék ezeket - olyanok is, akik megszokásból a Bk után a csatornán maradnak, függetlenül attól, hogy show, film vagy sorozat következik.

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK