Nyáron nőzne a Viasat3

Vágólapra másolva!
Nyilvánosságra hozta első negyedéves eredményét a Modern Times Group (MTG) nemzetközi szórakoztatóipari vállalatcsoport, a Viasat3 tulajdonosa. A csatorna növelte bevételeit, és egyre inkább a női nézők kegyeit keresi, miközben a TV6-ot a sportszerető férfiaknak szánják.
Vágólapra másolva!

A csatorna árbevétele 2008 első negyedévében - a tavalyi év hasonló időszakához képest - 23 százalékkal, nagyjából 1,16 milliárd forintra nőtt. A bevételi adatok a csatorna összes bevételét, köztük a "net-net" alapon számított hirdetési bevételeket tartalmazzák. A befektetések és a TV6 indításával kapcsolatos kiadások miatt az első negyedévet nullszaldóval zárta a cég, mely számára 2007 "minden várakozást felülmúlt." A Viasat3 kereskedelmi közönségaránya némileg csökkent az első negyedévben, de a csatorna új műsorokkal és közvetítési jogok vásárlásával igyekszik felzárkózni.

Kocsis Attila, a csatorna vezérigazgatója elmondta, hogy a Disney-vel és a Warnerrel kötött megállapodások következtében több sorozatpremierre és új, tévében még nem látott filmre számíthat a Visatra figyelő néző. Könnyen elképzelhető, hogy ősztől napi, közéleti műsor jelentkezik a csatornán, mely nem klasszikus híradó, de mindenképp aktuális, mely reagál a napi eseményekre. Hogy harminc- vagy hatvanperces lesz-e, és hány órakor kezdődik, arra még a csatorna vezetése sem tudja a választ, ezek mind nyitott kérdések. Arra a kérdésre, hogy a csatorna nem akar-e több saját arcot (jelenleg csak Majka, Gianni és Kordáék köthetőek hozzájuk), nemleges választ kaptunk: nem az a lényeg, hogy jól identifikálható médiaszemélyiségek neve kötődjön a brandhez, hanem az, hogy a néző szórakozzon, a bevétel és a nézettség pedig nőjön.

"Új műfajt" ígér a Viasat3, bármit is jelentsen ez, mindenesetre akár egy napi reality is feltűnhet idővel, mert a Bár is jól futott, ráadásul első hazai valóságshow-ként ez tette ismertté a csatornát a fiatalok körében. A vezetőség elégedett az új műsorsávba tett Kölykök című műsorral - ebből 75 részt felvettek, és könnyen lehet, hogy ősszel megy tovább. A Kordáék a Föld körül szintén szeretett műsor a csatornánál, de ebből nem várható újabb évad, azaz Klárika nem repül a Holdra.

Forrás: [origo]
Jön Dexter, a 2. évaddal

A Viasat3 egyre inkább a nők felé fordul, miközben a TV6-ot szánják a férfiaknak. Előbbi az olimpia és a futball EB alatt erősödhet még elsődleges célcsoportjában, mert hiába szereti sok nő a focit, az belátható, hogy a Szívek szállodájá-t vagy a romantikus komédiákat még inkább kedvelik. A nyarat amúgy sem tartja igazán holtszezonnak a vezetés, így indul július eleje környékén egy lakberendezős, napi műsor, és pár héttel korábban már itt is a rendkívül véres, ám igen ügyesen felépített Dexter, a második évaddal, a megtisztelő, 10 órás sávban.

A Viasat3 hat év alatt lett először nyereséges, a TV6-tal nem szeretnék kivárni ezt az időt. A január 28-án indult csatornával úgy számoltak, hogy jó, ha 15 százalékos lefedettség van kezdetben - ehhez képest már a háztartások több mint 20 százalékában fogható. Tárgyalásban vannak a UPC mellett több szolgáltatóval, és sikernek veszik, hogy a 18-39-es és 18-29-es csoportokban, a férfiaknál egyre ismertebb a sok sportot, éjjel pedig erotikus műsort sugárzó TV6. Az új csatornát úgy lehet értékessé tenni, ha nem ismételt tartalommal pakolják tele: ennek megfelelően ott is lesznek sorozatpremierek, illetve ősztől BL-heteken két élő meccs is.