Figyel a foci-Eb-re az RTL, a TV2, a Viasat3

Vágólapra másolva!
Az év legfontosabb futballeseménye alatt némi gondban vannak a kereskedelmi csatornák, mivel a férfi tévézők jelentős részét igen nehéz elcsábítani, ha spanyol-orosz vagy holland-olasz meccset is nézhetnek az m1-en. A három legnézettebb kereskedelmi tévé programigazgatóit kérdeztük arról, mennyire érzik, hogy sokan focilázban égnek.
Vágólapra másolva!

A szombaton kezdődött futball-Eb még csak két napot javított az MTV átlagán, így a közszolgálati csatorna 12,2 százalékos nézettséget ért el a múlt héten. A teljes lakosságnál ennél lényegesen jobb eredményt ért el a TV2 (21,7 százalék) és az RTL Klub (22,6 százalék). A kereskedelmi célcsoportban, azaz a 18 és 49 éves kor közti nézőknél utóbbi nyert a múlt héten: az RTL 24,6 százalékára a TV2 21,3 százalékkal válaszolt.

Hogy milyen hatással van a nagyobb csatornákra a futball-Eb, megérzik-e az esést nézőszámban? Mivel védik ki? Gyöngyössy Bence, a TV2 programigazgatója az [origo]-nak elmondta, hogy mindazoknak kívánnak alternatívát nyújtani, "akik nem a focit vagy nem mindig a focit választanák esti vagy hétvégi kikapcsolódásul." Úgy véli, hogy a nyári műsorstruktúrájukban található filmek és sorozatok mindenki számára kellemes szórakozást ígérnek, és persze nagy súlyt fektetnek a női nézők megnyerésére is.

Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója jelezte, hogy természetesen megérzik az esést, de ezzel terveztek. "Persze ilyenkor a programstruktúránkat úgy alakítjuk, hogy a nézővesztés a lehető legkisebb legyen. Ráadásul az Eb hatása nem csak nálunk, hanem máshol, így a TV2-nél is érezhető, így a két nagy kereskedelmi televízió egymáshoz képesti versenyében nem jelent nagy problémát. Aztán vannak kellemes meglepetések is, mint pl. a vasárnap esti Forma 1-es futam, amely messze megelőzte az aktuális Eb-meccset. Természetesen programming szempontból bánjuk, hiszen ez a legfontosabb esemény júniusban. Az Eb jogdíjai azonban olyan magasak voltak, hogy nem tudtunk a közszolgálati televízióval versenyezni a megszerzésükért - többe kerül az egész, mint amennyit reklámmal be lehet hozni rajta" - nyilatkozta az [origo]-nak.

Hámori Barbara, a Viasat3 regionális programigazgatója tegnap elmondta, hogy az eredmények alapján a 18-49-es csoportban nem volt rájuk jelentős hatással az Eb első négy meccse. Úgy látja, hogy az érintett idősávokban az m1 növekedését részben új nézők, részben a két nagy (RTL, TV2) csatorna nézői adták. A Viasat átlagos közönségaránya szombaton a két meccs idején az elmúlt tíz hétvégéhez képest változatlan (4,9%) volt. "Egyedül fiatal férfiakat (a focimeccsek fő közönsége) vesztettünk az érintett idősávokban (3,4% vs 1,8% SHR), míg idősebb férfi és női nézők körében erősödött a csatorna. A Viasat3 számára talán a korábbi, 18:00 órás időpont tűnik kritikusabbnak, inkább a fiatal férfi tévézők esetében" - fűzte hozzá.

A futball-Eb még nem forgatta fel teljesen a hetet, hiszen csak szombaton kezdődött, így a heti nyertes a Barátok közt volt 1,82 millió nézővel. Gálvölgyi show-ja közelítette a másfél milliót, a Hal a tortán legerősebb estéjén pedig 1,4 millió magyarnak volt program. Kereskedelmi célcsoportban az első öt helyet elvitte az RTL, a tízbe a TV2 csak a Doktor House-t, az NCIS-t és a Hal a tortán-t vitte be. Részletes toplisták a következő oldalakon, az első négy meccs tévés nézettségéről pedig itt olvashat.