A Gfk Hungária felmérésén rendre tragikusan szerepelnek a valóságshow-szereplők, holott a műsor időtartama alatt tízezreket érdekelnek hétköznapi dolgaik, családi kapcsolataik, múltbéli csibészségeik. A rokonszenvlistán annyira lent vannak a reality-arcok, hogy nagy levegő és mélytengeri búvárfelszerelés kellett, hogy előbányásszuk őket.

A televízió hatalom, tudjuk régóta, így a sokat mutatott embereket természetesen megjegyzi a nép, és felismeri őket arcról, névről. Abban nincs semmi meglepő, hogy a több évtizedes színházi múlttal is rendelkező Gálvölgyi János ismertsége 99 százalékos, de Nacsa Olivér vagy Schobert Norbert jóformán csak a tévének köszönhetik 97-98 százalékos ismertségüket. Anettka ismertebb, mint Szabó Győző vagy Eszenyi Enikő, de ez nem csak azt jelenti, hogy előbbi gyakrabban tűnik fel tévéműsorokban - egyszerűen vannak, akik nem nagyon engedik be a bulvárlapokat életükbe, így örömük és bánatuk nem jut el tömegekhez. Utóbbiak ilyenek.

A 2008-as nagy őszi valósághsow-áradat előtt azt vizsgáltuk, hogy a tévés realityk által felszínre dobott fiúk és lányok milyen ismertséggel és kedveltséggel bírnak. Majkát például száz megkérdezettből 92 ember ismeri, tehát ilyen szempontból a Viasat3 nem választott rosszul, mikor a Bár 2.0-nak műsorvezetőt keresett. A második legismertebb valóságshow-szereplő Molnár Anikó (ő a ValóVilág-gal tűnt fel, de a Nagy Ő-t is alakított a TV2-n), láttán a válaszadók 86 százaléka bólogatott, a teljesen lecsúszott, összeomlott, pszichiátriáról megszökő Párkányi Évát, az első Big Brother győztesét pedig ötből négy magyar látta már valahol.

Ennél meglepőbb, hogy a Renato nevű BB-szereplő is hasonlóan ismert, noha ő nemigen szerepel a színes lapokban, ellentétben a pénztől és ismertségtől összezuhanó "BB" Évivel. Még olyan marginális figurák, mint Oki is fel tudnak mutatni 65 százalékot (amit számos politikus megirigyelhet), de például Tiger, az első Bár győztese csak 12 százalékon van. Ennek oka az, hogy 2001-ben, mikor a műsor futott, a Viasat még csak egyszázalékos csatorna volt, így a realityt is kevesebben követték, mint a TV2 vagy az RTL egy évvel későbbi, jóval monumentálisabb projektjeit. Érdekes még emellett, hogy Pandora pornós múltja miatt hónapokig a legkeresettebb magyar tévés volt az interneten, a villába költözése után, azonban mostanság csak 54 százalék vallja be, hogy "ismerős a név".

Nem kérnek tőlük autogramot

Az ismertség egy dolog, népszerűség viszont nem jár vele feltétlenül. A rokonszenv-listán a Bár egykori játékosa, az érzékeny-értelmiségi alkat, a gyakran byroni spleenben látott Napsugár áll viszonylag jó, az őt ismerők harmada van róla jó véleménnyel (talán azért, mert hat éve nem szerepel a magyar médiában). Tiger sem áll katasztrofálisan, ami azt jelenti, hogy az első Bár nosztalgikus emlékként ülepedett le, nem szennyeződött a későbbi valóságshow-k mocskával. Majka csak az őt ismerők 14 százalékánál van pozitív tartományban, a szintén egykor VV-s, azóta Cool tévés Leo tízből csak egy embernek szimpatikus.

A feketelista élvonalát azonban szinte kizárólag egykori realityszereplők uralják. A VV3 kopasz verőembere, Segal az őt ismerők 85 százalékának ellenszenves, amihez kétségkívül hozzájárult, hogy később drogcsempészéssel gyanúsították. Oki nem volt ilyen kemény fickó, ő csak szerencsétlenkedéseivel került be a bulvárlapokba a tévéshow után: öt válaszadóból csak egy inna meg vele egy kávét, nagy vonakodva. Pont annyira népszerűtlen a VV1 tetovált embere, mint Pongó, aki ugyanazon hónapokban a rivális csatornán bukkant fel minden este, főműsoridőt uralva (ez 2002 ősze volt, utána erősített be az RTL Klub). Pandora meztelenképeit bőszen nézegették a netezők még jó pár éve, de ma már nem keres rá senki: az őt felismerők 71 százaléka van róla rossz véleménnyel.