Büszke a TV2 vezérigazgatója a Megasztárra vagy Joshi Bharatra, ugyanakkor belátja, hogy akadt pár nézettségi kudarc ősszel is - ennek okát abban látják, hogy túl sok újításba fogtak bele, nem jutott elég energia mindenre. A csatorna is megérzi a gazdasági krízist, így 35 dolgozótól megválik a közeljövőben.

A gazdasági válság érződik már a TV2-nél?
- A Pro7-Sat1 csoport terveit is befolyásolja a globális válság, így ránk is hatással van. Mint leányvállalat, rugalmasan kell reagálnunk. Fájdalmas, de cégcsoport szinten 35 embert el kell bocsátanunk, egybekötve mindezt egy átszervezéssel.

Kik ők, és mikor küldik el őket?
- Tartalomnál dolgozók is vannak köztük, de több területet érinti a leépítés. Az időpontról még nem szeretnék semmit mondani.

A hírműsoroknál várható változás?
- Annyiban, hogy Pánczél Andrea távoztával egy hónapja üres a hírigazgatói poszt. Bárdos András felelt eddig is tartalmilag a Tények-ért, ezután is ő fog, de a szervezeti átalakítás során megszűnik a hírigazgatóság, Bárdos és csapata külön egységként folyatatja. A Tények szerintem erős márka, jó imidzzsel, nem kell hozzányúlni, alakítani.

Hirdetők számának csökkenése tapasztalható már?
- Idén stabil volt a gazdálkodás, nőttek a bevételek. Most mindenki visszafogott, mindenki kivár, de közben vannak jelei a gazdasági krízisnek. Mi a tulajdonostól azt az utasítást kaptuk, hogy készüljünk fel minden eshetőségre és kezeljük rugalmasan a változó gazdasági környezetet.A költségek rajtunk múlnak, a bevétel viszont változó. A műsorpolitikánk változatlan, 2010-re piacvezető tévé akarunk lenni.

Van olyan nagyszabású projekt, mint Uri Geller show-ja volt, amit 2009-re tervezett a csatorna, de most halasztani kell?
- Jövőre is tervezünk új műsorokat, de mindent kétszer meggondolunk. Minden fázist újra át kell nézni.

Nézzük az őszt! Milyennek értékeli? Elég sok új műsor megbukott nézettségben.
- Ősszel bevezettük új arculatunkat, ami modern, letisztult, a kutatások alapján a nézők kedvelik. Akárcsak a stratégiánkat, hiszen tudatosult mindenkiben, hogy elsősorban szórakoztató csatorna akarunk lenni, megőrizvén a sikeres, már jól bevált hírműsorokat, így a Tények, Napló, Mokka hármasát, és sikersorozatainkat a House-t, a Született feleségek-et vagy akár az NCIS - Tengerészeti helyszínelők-et.

Mely műsorral elégedettek, melyekkel nem?
- A Megasztár egy mértékadó és nézett tehetségkutató show. Joshi Bharat egy hiánypótló műsor a TV2-n, szépen szerepel sávjában, témát ad a lapoknak. A Hal a tortán is sikeres, szeretik a nézők. Fontosnak tartom, hogy minden fejlődést önmagunkhoz mérjünk, ne a konkurenciához. Magunkat kell fejleszteni, és jó az út, mert idén több új műsor maradt meg, mint tavaly, amikor egy sem.

A sztárok a fejükre estek kapcsán általános a vélekedés, hogy a TV2 "már megint másolja az RTL-t", holott a csatorna azt állítja, hogy Frei már egy éve tervezi a műsort. Miért nem előzte meg a TV2 az RTL-t az egzotikus helyen felvett reality-vel?
- Más a két műsor. A mienk szórakoztató, mozgékony és kalandos. Ebben a valóságshow-ban valódi küzdelmek vannak, valódi feszültségek, így amikor a kocsikat elnyelte a sártenger, az egy valós esemény megörökítése. Ezzel nem azt mondom, hogy a másik műsor rossz, elismerem a Celeb vagyok nézettségi sikerét, mi viszont hosszútávra tervezünk, hiszünk a türelmes munkában. A másik egy rövidtávú, hathetes műsor.

Nem kellett volna hétvégén is - akár rövidebb adásokkal - jelentkezni Afrikából? Függést úgy lehet kialakítani, ha minden este odaül a néző, és várja, mi fog történni.
- Igen, de mi másképp látjuk a hétvégét, mint a hétköznapokat. Én a "live entertainment"-ben hiszek, az élő, szórakoztató show-ban, így nincs helye ott másnak. A sztárjaink Afrikában hétvégén felpakolnak, költöznek, sátrat vernek, nehéz forgatni, tehát elég szerintem a heti öt műsor. Úgy gondolom, ha vége a másik csatornán a celebes műsornak, akkor nőni fog a miénk nézettsége.

Volt ősszel pár melléfogás. Mi történt ezekkel?
- Mindenhol van ilyen. Egy hollywoodi stúdió gyárt húsz nagyfilmet egy évben, ebből kettő bombasiker, ezek tartják el a többit. Nálunk is van, ami bejön, van, ami nem. Itt jegyezném meg, hogy mi nem akarjuk egy szezon alatt megváltani a világot. Letettük az alapokat, új arculat van, és tiszta, hogy nem a közszolgálati és kereskedelmi tévék közt lavírozunk.