Az arab világban nem korrekt a nők ábrázolása a médiában - figyelmeztetett Dr. Ashraf Galal, a Katari Egyetem professzora.

A kommunikációt tanító professzor a "Kelet és Nyugat - Nők a média szempontjából" konferencián szólalt fel, és ismertette egy kutatás eredményét, miszerint 1140 tévés jelenet és 300 tévéreklám alapján nem adekvát a nők ábrázolása az arab világban. Az összes esetből 1208 inkább negatív színben tüntette fel a nőt, és csak 232 alkalommal volt pozitív, rokonszenves a kép.

A kutatás során több arab televízió műsorát vizsgálták és az, hogy az esetek 78 százalékában rossz színben tűnteti fel a tévé a nőt, elszomorító adat a professzor szerint. A nők testét a reklámozók nagyrészt szexuális vágykeltés céljából használják (ez a nyugati világban is ismert jelenség), ugyanakkor fikciós művekben az arab nő sokszor olvasatlan, műveletlen, tapasztalatlan, materialista, opportunista, gyenge, gyarló és alárendelt. Galal szerint a nők nem tulajdonságaikkal, egyéniségükkel tűnnek fel a tévéműsorokban és reklámokban, sokkal inkább arról van szó, hogy kihasználják őket, hogy termékeket adjanak el.