Ma csap össze először az RTL Klub és a TV2 saját gyártású szappanoperája, ha nem is teljes hosszában, legalább részleges fedésben. Az évekkel később indult Jóban Rosszban-nak nem jutott könnyű feladat, a Barátok közt - bár veszített táborából - még mindig nagyon erős. A kórházas szappanoperában mától láthatóak azok a részek, melyeket a meghívott skót tévés szakember jegyez - hiába gondolták sokan korábban, hogy már a túszejtős vonal is neki volt köszönhető.

Ma este nagyjából egy sávban vitézkedik a két legnézettebb kereskedelmi tévé két legdrágább, saját gyártású szappanoperája, legalábbis részben egyszerre futnak. A Jóban Rosszban - másfél milliárdos éves költségvetéssel - csak 2005 januárjában indult, így komoly lemaradásban volt az akkor már erős brandnek számító Barátok közt-tel szemben. A TV2 tehát bő négy éven át építette a kórházas szappanopera táborát, míg végül meg merte lépni azt, ami előtte sokkal kockázatosabb lett volna: a számos műsort, sorozatot, programépítési koncepciót kinyíró Mátyás király téri csapat ellen küldte, legalább részben, a Csillagvirág klinika köpenyes személyzetét.

Mert a Barátok közt kétségkívül egyfajta Lola T-ként mindent vitt, mint a régi autóskártyában a leggyorsabb járgány, indíthatott ellene a TV2 sorozatokat, vetélkedőket, realityt, jóformán minden próbálkozás elhasalt. Az amúgy logikus "miért nézné minden este ugyanazt?"-terv is hamar csődöt mondott, Berényiék kivégezték a Cukorbáró-t, még Shark is kikapott a sávban, Brian pedig fel sem állt a KO után. Előtte az egyáltalán nem olcsó Egy a 100 ellen zakózott, legutóbb pedig a Hal a tortán kapott ki a barátoktól. Részsikerei voltak a TV2-nek ebben a halálsávban: a napivá váló Áll az alku verte egy rövid időszakban a riválist, és a celebes főzőshow-nak is voltak jobb napjai, mikor legalább szorongatta a szappanoperát.

A műsorújság szerint 20.15-kor kezd a Jóban Rosszban, és 20.30-kor rajtol a Barátok közt, de a TV2 szerint lesz az 20.20 is, miközben a BK nemigen indult el 20.35 vagy 20.40 előtt. Az időzítés egyáltalán nem másodlagos, a nézettségi harcban egy perc fór is számít, mivel egy műsort már elkezdő és azt szerető, kedvelő tévéző ritkán kapcsolgat, míg kiszemelt programja fut. Amennyiben viszont a TV2 reklámblokkot is illeszt az epizód közepére (szokott), akkor számolnia kell azzal, hogy elkapcsol több százezer ember, körülnézvén, mi van a többi csatornán, leginkább a Viasaton, RTL-en. Ugyanakkor azt sem szabad elfelejteni, hogy egy kereskedelmi tévé a reklámbevételekből él, tehát hiába lenne nézőmarasztaló pár óra 17 százalékkal kevesebb korpát, de 39 százalékkal több csillogást ígérő sampon nélkül, nyilvánvaló, hogy elsődleges cél a profit realizálása.

A felhozó műsor is sokat számít, nem mindegy, mely műsorelem hány nézővel startol. A TV2 mától rövid Tények-blokkal, Aktív Extrá-val is kombinál, amúgy a felvezető műsor a megújult Áll az alku lesz. Az RTL-en héttől jön a Kalandra fal!, amit az ősszel ragyogó nézettséggel végigvitt Celeb vagyok műsorvezető-párosa kapott, majd a sokaknak megszokott Fókusz következik. Nagy taktikai csata várható tehát, mert egy-egy reklámblokk kivétele 8-10 perc nyert időt is jelenthet, és persze az sem mindegy, mennyire izgalmas a Fókusz mai adása, hányan kattintnak át a Jóban Rosszban elejére.

Emberek mögött számok

Az RTL Klub természetesen a vezető pozíció megőrzésére törekszik, a TV2-t pedig hiába faggattuk, csak annyit mondtak, hogy a Jóban Rosszban eddig közönségarányaival lennének elégedettek. Átfedés is van jócskán a két tábor rajongói közt, de hiába készült kutatás, az nem a nagyközönség számára lett megrendelve - pedig ebből lehetne tudni, hány százezer ember hezitál majd abban a pár percben, míg egymás ellen megy a két műsor.

Forrás: [origo]

Barna Zsombor, új gyerekszereplő a Bk-ban

A végére pedig a múlt heti nézettség ide vonatkozó része: a Bk legjobbja 1,69 millió néző volt, a JR pedig 1,46 milliót jegyezhetett fel egy jobb estén. Előbbi 35,2, utóbbi 31,4 százalékos közönségarányt jelentett. A fontosabb 18-49-es célcsoportban viszont nagyobb a különbség, mert a barátok május 3-án például 32,8 százalékot értek el, a dokik pedig 28,6 százalékot írhattak fel a múlt hét legerősebb napján, április 28-án. Ezzel az eredménnyel a kereskedelmi célcsoportban az RTL szappanoperája 2. lett a heti listán, míg a TV2 produkciója csak a 11. helyre ért be.