Szorongatják, pereskedik az ORTT-vel - de elégedett a Viasat3

Vágólapra másolva!
Nyilvánosságra hozta második negyedéves, illetve első féléves eredményét a Modern Times Group (MTG) nemzetközi szórakoztatóipari vállalatcsoport, a Viasat3 és a TV6 tulajdonosa: a 2009. június 30-án lezárult második félévben stabilitást mutat a Viasat. Új műsorokra várni kell őszig, de két saját reality is várható - és programigazgató jó ideje nincs.
Vágólapra másolva!

A Viasat Hungária Zrt. árbevétele 2009 második negyedévében (svéd koronában számolva) 11 százalékkal csökkent a tavalyi év hasonló időszakához képest, míg az első félévre vetítve a csökkenés 4 százalékos. A bevételi adatok a Viasat3 és a TV6 összes bevételét, köztük a "net-net" alapon számított hirdetési bevételeket tartalmazzák. A Viasat3 közönségaránya 6,3% volt az első negyedévben, a második negyedév 5,3%-ot hozott, így az első hat hónapban 5,8%-ot jegyezhetett fel a csatorna, melyet idén már erősen szorongat a Film+ és a Cool.

Kocsis Attila, a Viasat3 vezérigazgatója szerint eredményeik jók, ahhoz képest, hogy a piacon, a bevételeket tekintve 15-20 százalékos csökkenés tapasztalható. Mint elmondta, eleve karcsú struktúrával dolgoznak, korábban sem voltak felesleges emberek a cégnél, így elmaradt a leépítés, és ezzel a költségszerkezettel tervezik átvészelni a nehezebb időszakot. A csatorna a válság előtt létrehozott üzleti tervet tartja 2009-ben, tehát a reklámok mellett főképp a kábeldíjas bevételekből gazdálkodik. Azért sem érezhető kapkodás a Viasatnál, mert úgy tudják, hogy a száz legnagyobb hirdetőből náluk van jelen a legtöbb.

Mint elmondta, a válság nem érinti csatornáik kínálatát, ugyanúgy lesznek vásárolt tartalmak és saját gyártású műsorok, mint korábban. Az új sorozatokat augusztus végén kommunikálják, de saját reality is lesz a Viasaton, mindjárt kettő, egy napi, félórás és egy heti - a tervek szerint. A saját gyártású műsorok valószínűleg a 40. héten indulnak, az új sorozatok korábban. A csatorna a kampányt (melyben rajzolt sorozatszereplők láthatók, például Rachel a Jóbarátok-ból, vagy Joey) sikeresnek ítélte, nem is annyira a 18-49-es csoportnál, hanem a szűkebb célcsoportot jelentő 18-39 év kor közti nőknél. Az imázskampány előtt online teszteltek, majd fókuszcsoportok elé kerültek a tervek, s állítólag bejött a fiatal nőknél. Ennek megfelelően ősszel is folytatódik a kampány, a koncepció marad.

Majd a bíróság dönt

Az ORTT-vel azóta sem tudott megegyezni az időközben a brit médiahatósághoz távozott Viasat3, mely a tartozásai 90%-át lenne hajlandó kifizetni, de ebbe nem megy bele az ORTT. Korábban kapott a társaság egy 12 órás elsötétítési határozatot, mert nem adott főműsoridőben közszolgálati műsort - ezt bírósági úton támadja a Viasat. Az, hogy az OFCOM alatt van a Viasat3, azt is jelenti, hogy szabadabb kézzel nyúlhatnak a reklámidőhöz is. Ez továbbra is 12 perc óránként, viszont a briteknél nem a "rolling hour"-számítást alkalmazzák, mely ellen már az RTL Klub is kikelt egyszer, hanem egész órákat mérnek, 00-tól 59-ig, azaz nem tetszőleges pillanattól számított 60 perc az, amit be kell tartani. Kocsis Attila szerint így ugyanannyi reklámot adnak, de kevesebb előzetest, fel is szabadul egy nap 60 perc, azaz egyórányival több a tartalom.

Programigazgató továbbra sincs a Viasat3-nál, de a londoni központból gyakran utazik egy munkatárs Magyarországra, így a programming főképp az ő kezében van. A csatorna megnézett már több tévés múlttal rendelkező szakembert, de nem talált még megfelelőt a posztra.