BL helyett autók és kemény bunyó a TV6-on

Vágólapra másolva!
Elvesztette három évre a korábbi műsorszerkezet egyik fő pillérét jelentő Bajnokok Ligájá-t a TV6, mely kifejezetten a férfiaknak próbál kedvezni. Boksszal, importált autósműsorral és sorozatokkal próbálja meg betömni az űrt az egyszázalék alatt lévő tévé.
Vágólapra másolva!

A TV6 - mely 35 százalékos lefedettséggel bír, ami az AGB-panelben, tehát a mérést regisztráló, kábeles háztartásokat előtérbe helyező rendszerben már 43 százalék - mind az első, mind a második negyedéven 0,6 százalékos nézettséget szállított átlagban, tehát messze van a nézettebb (RTL Klub, TV2, MTV) és a középmezőnybe tartozó csatornáktól (Viasat3, Film+, Cool), de megtalálja a piaci szegmensét. A csatorna a Viasat3-hoz tartozik, mely egyre határozottabban fordul a nők felé, így a TV6-ra kerül minden olyan tartalom, ami a férfiakat érdekelhet. A fő célcsoportnál, a 18 és 39 éves kor közti férfiaknál 1,5 százalékot jegyez a TV6, ezt jó eredménynek tartja a vezetőség.

A csatorna három pillére a délutáni sci-fi (Androméda, Sliders, Star Trek, Roswell), a Top Gear, illetve a késő esti erotikus tartalom - utóbbi főképp a 2002-es amerikai sorozatot, a Szex bajnokai-t jelenti. Mint a Viasat3 vezérigazgatója, Kocsis Attila elmondta az [origo]-nak, olyan is előfordult már, hogy a Top Gear nézettségben jobban hozott, mint korábban a Bajnokok Ligája, tehát jó ötlet volt bemutatni itthon is a BBC műsorát. A csatorna az autósport mellett még a bokszot is előtérbe helyezi, a közelmúltban két meccset is közvetített, a következő bunyó pedig szeptember végén lesz.

Premierekkel nem áll jól a TV6, mert főképp olyan tartalommal igyekszik meggyőzni a tévézőt, amit már láthatott korábban máshol, talán pont épp a testvércsatornán, a Viasat3-on. Nem ilyen a Friday Night Lights - Tiszta szívvel foci, mely témája miatt (amerikaifutball) aligha élne meg egy országos, kereskedelmi tévén, legfeljebb marginális érdeklődésre számíthatna egy nagyobb adón. A széria a TV6-on egyben magyar premier is volt, pénteken a 10. rész lesz adásban - a második évad pedig ősszel jön.

Drága bajnokok

Sportnál maradva, nagy kérdés, hogy a TV6-nak ősszel sikerül-e kihevernie azt, hogy elvesztette a Bajnokok Ligáját. Mint ismeretes, a jogokat Magyarországra a TV2 és a Digi tévé szerezték meg. Az elmúlt időkben az MTV és a Viasat3 együtt fizettek évente 6-700 millió forintot a BL-jogokért, de most, az új szereplők, potenciális vásárlók érkeztével az eddigi partnerek már nem tudták tartani a licitet. Nem publikusak az adatok, de legalább kétszeresét fizeti a TV2 és a Digi, mint amit korábban az MTV és a TV6. Utóbbi több csomagra is beadta igényét (az első választásokat leszámítva jóformán mindegyik opcióra), de nem nyert.

Korábban amúgy más konstrukciók voltak, most tudomásunk szerint hét csomag volt meghirdetve: első választás joga keddre, összes meccs keddre, minden ismétlés keddre, ugyanez a három lehetőség szerdára, illetve az összes mérkőzés vetítési joga ismétlésben, csütörtöktől. A jelen helyzet szerint a TV2-é a kedd, a Digié a szerda, de mivel előbbi a szerdai csomaghoz tartozó szuperkupát és BL-döntőt is kérte, ezek két tévén is mehetnek. Erről marad le három évre az MTV és a TV6 - de utóbbinál nem is annyira bánatosak, látva az elszabadult árakat, melyeket befolyásol az infláció és a forint gyengülése is. A TV2-nek viszont nem lesz könnyű jól kijönnie a BL-ből, mert, ami csatornaimázs szempontjából jó húzás, márkaépítő lépés (igazán fontos futballesemény = igazán fontos tévé?), az nézettségben bukta: országos, általános kereskedelmi csatornán 18-49-ben aligha fog 20 százalék fölött hozni a Bajnokok Ligája.