BL-nézettség: ősszel lesz a tavasz

Vágólapra másolva!
Itthon igazán jó tévés nézettséget csak magyar mérkőzéssel lehet elérni a Bajnokok Ligájában, állítottuk tegnap, és ennek igazolására közöljük a legutóbbi idény néhány BL-összecsapásának számait. Mint látható, logikusan tavasszal van nagyobb érdeklődés, de idén ősszel lehet jobb a nézettség - persze inkább a DVSC meccsein.
Vágólapra másolva!

Minden bizonnyal fellélegeztek a TV2-nél, mikor lefújta a Debrecen-Levszki meccset a bíró, és a magyar csapat bejutott a BL-főtáblára: sokkal érdekesebb lesz a nemzetközi futball ősze hazai érdekeltséggel, mint anélkül. A Debrecen összecsapásaira biztosan többen lesznek kíváncsiak itthon, mint a Manchester United vagy a Real Madrid meccseire, és erre bizonyíték a korábbi BL-sorozatok meglepően alacsony nézettsége.

Mint ismeretes, az utóbbi három évben az MTV, a Viasat3 és a TV6 adta a Bajnokok Ligáját. 2006-ban, a döntővel a Viasat3 520 ezres átlagos nézettséget ért el, ezzel a célcsoportban 24 százalékot jegyzett. Ez volt a csúcs, utáni ilyen kiemelkedő eredménynek nem is örülhetett az egyre inkább a nők felé forduló csatorna - így nem is csoda, hogy átpasszolta a BL-jogokat a kistestvérnek, a kifejezetten férfinézőknek szánt TV6-nak.

Amennyiben ragyogó számokat szállított volna a Bajnokok Ligája, akkor nem adta volna tovább a Viasat3 a jogokat - de míg egy Helyszínelők-ismétlés is többet hoz, addig indokolatlan az európai csúcsfocihoz való ragaszkodás. A TV6-ra (mely mára már 35 százalékos lefedettséggel bír, ami az AGB-panelben, tehát a mérést regisztráló, kábeles háztartásokat előtérbe helyező rendszerben már 43 százalék) átdobott BL-meccsek aztán - pont a körülményes elérhetőség miatt - nem hoztak sok nézőt. A jogokat három évre lehet venni: a TV6 több csomagra is beadta igényét (az első választásokat leszámítva jóformán mindegyik opcióra), de nem nyert.

Az MTV-nek presztízsszempontból is fontos volt a Bajnokok Ligája, nem is sajnálta a pénzt az akkori vezetés arra, hogy az első választás jogát megszerezze. A Viasatnak így maradt meg a joga, olcsóbban, hogy a 112 meccsből válasszon, míg az MTV drágábban, 125-ből mazsolázhatott, fordulónként egy-egy mérkőzést (a két csatorna együtt 6-700 millió forintot fizetett évente).

Lyon-Bayern: halovány érdeklődés

A köztévé az [origo]-nak elküldte a mellékelt táblázatot, melyben megtalálható az összes (13), élőben közvetített mérkőzés adata, kibővítve a csoportmérkőzések, a negyed- és nyolcaddöntők, valamint az elődöntők átlagaival. A kevésbé nézett mérkőzések szürke alapon jelennek meg, a legkevésbé nézett pedig piros betűvel kiemelve.

Forrás: [origo]

A táblázatból kiderül, hogy a Kékfény-nyel és a Csináljuk a fesztivál-tal jobb estéken egymillió tévézőt szórakoztató MTV csak a döntővel közelítette meg ezt a számot (947 ezer néző figyelte a Manchester United-Barcelonát). Az őszi csoportmeccsek közül az első érte csak el a félmilliót, majd tavaszra nőtt az érdeklődés, de az elődöntők is csak 14-17 százalékos közönségarányt hoztak, azaz a tévézők hatoda-hetede nézte csak a kiemelt fontosságú mérkőzéseket.