Összejönnek a cannes-i vásáron a magyar tévések

Vágólapra másolva!
Ősszel a MIPCOM televíziós vásáron jelenik meg a szakma, hogy megismerje az újdonságokat, kapcsolatokat építsen, kinézzen pár új műsorelemet, amivel verheti a konkurenciát. Mintha már látszana a válság vége a televíziózásban, sok gyártó rengeteg portékát kínált a múlt héten. A kint járt, a napokban hazatért magyarokat kérdeztük tapasztalataikról.
Vágólapra másolva!

A magyar résztvevők szerint szerint kezd visszatérni az élet a televíziós iparba, kevésbé érződött a válság a cannes-i, 25 éves múlttal rendelkező, száznál több ország televíziózására hatással lévő MIPCOM-on, mint a tavaszi MIPTV-vásáron. Amúgy is az őszi kínálat és jelenlét az erősebb, de idén ez különösen így volt: előbb volt ugyanis a programban az őszi tévés vásár, csak évekkel később kezdték szervezni a tavaszi eseményt is. A múlt héten a mipworld.com szerint 102 országból érkezett 11 ezer 500 vevő és eladó találkozott egymással a francia városban, sokan vettek részt a konferencia-előadásokon, a vetítéseken, ugyanott, ahol a filmfesztivált is tartják - 2007-ben, a válság előtt még 13 330 tévés regisztrált és közel ötezer cég volt jelen, 107 országból.

A sorozatokat, tévéfilmeket, gameshow-kat és valóságshow-kat általában ilyen rendezvényeken (mint a Los Angeles Screenings) nézik ki vagy szerzik meg a csatornák. A vásárlói jegy ezer euró fölött van, így ki vannak szűrve a szimpla kíváncsiskodók, a vásár pedig olyan, mint egy nagy utazás-kiállítás: a cannes-i fesztiválközpont és környéke adja a hátteret, a vevők pedig asztalok, standok közt bóklásznak, mustrálják a stúdiók kínálatát. Korábban VHS-t adtak, aztán DVD-t, pendrive-ot, de a legtöbbször weben át nézik az érdeklődők a kínálatot, a gyártótól kapott névvel és jelszóval.

Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója szerint többen voltak most, mint tavasszal, bár feltűnő volt, hogy a távol-keletiek kevesebben jöttek el, talán a H1N1-vírustól való félelem miatt. "Az amerikai nagy stúdiók is jelen vannak, nagy standokkal, mint a Disney, akár külön sátrakkal. A FOX, mondjuk, jóformán ugyanazt vetítette, mint tavasszal, az LA Screeningsen, de érdemes megnézni a kínálatot, hogy az akkori pilotok óta mi változott" - mondta. Szerinte a legfontosabb ilyenkor a kapcsolatépítés és kapcsolatápolás, és sok olyan magyar is összeül meginni egy kávét, aki Budapesten nem teszi, mert nem jut rá ideje. Vannak cégek, amelyek drága lakosztályt alakítanak ki négy napra, egy másik egy jachton fogadta az érdeklődőket, tehát Cannes nyüzsög, él, az éttermek is tele, szállodát pedig szinte csak a szervezőkön keresztül lehet foglalni.

Forrás: --
Forrás: --




Hole in the Wall Milliomos










CSI: Miami helyszínelők Simpson család