Az USA-ban már büntetnék a hangos reklámot

Vágólapra másolva!
Az amerikai képviselőház elfogadott egy javaslatot, amely a tévéreklámok hangerejét szabályozza.
Vágólapra másolva!

Az amerikai képviselőház elfogadta a Commercial Advertisement Loudness Mitigation Act, röviden CALM néven beadott javaslatot, amely a tévében látható reklámok hangerejét szabályozná. Ahhoz azonban, hogy a rendelkezés megvalósuljon, még a szenátusnak is jóvá kell hagynia a törekvést.

A beadvány ötletgazdája, a demokrata párti Anna Eshoo a BBC-nek elmondta, a legtöbb amerikai tolerálja a rengeteg tévéreklámot, de azok hangereje borzasztóan idegesíti őket. A jelenséget a magyar nézők is ismerhetik, hisz - főleg a késő esti műsorsávban - roppant zavaró, amikor a reklám körülbelül kétszer olyan hangosan szólal meg, mint maga a műsor, melynek szünetében megy.

A CALM szerint a helyi ORTT-nek, vagyis az FCC-nek egy éve lenne arra, hogy a tévécsatornák számára elkészítse az irányelveket. További egy év lenne, mire a rendelkezés valóban életbe lép, vagyis az FCC akkor meg is büntethetné azokat az adókat, amelyek a szabályozás ellenében járnak el.