Akár három tévén is mehet a futballvébé

Vágólapra másolva!
Amennyiben az RTL Klub és a Sport TV közös pályázata viszi el a futballvébé közvetítési jogait, még a Sport Klub is adhat meccseket - az MTV viszont nem. A Magyar Televízió kuratóriuma január 13-án, délután egytől tárgyalja az ügyet, várhatóan estig lesz döntés is.
Vágólapra másolva!

Elvileg január 13-án délután hirdet győztest az MTV, ekkor dőlhet el, hogy a Digi TV pályázata vagy az RTL Klub és a Sport TV közös licitje mellett dönt az MTV kuratóriuma. A közszolgálati csatorna korábban anyagi okokra hivatkozva jelezte, hogy - részlegesen, néhány kiemelt mérkőzést közös sugárzásra megtartva - továbbadná a nyári, dél-afrikai futballvébé közvetítési jogait - erről bővebben itt írtunk.

Az RTL Klub és a Sport TV átvenné a futballvébét az MTV-től: lapunk úgy tudja, ajánlatuk 715 millió forintról szól, emellett az RTL Klub elengedné az MTV tartozásainak egy részét, egy másik részét pedig átütemezné. A kereskedelmi csatorna ajánlata emellett egy filmes csomagot is tartalmaz. A filmes pakk és az elengedett adósság közös értéke nagyjából félmillió euró, 133 millió forint.

Az [origo] RTL-es forrásból úgy értesült, hogy a csatorna - amennyiben nyer - egyértelművé szeretné tenni a néző számára, hol is látható a világbajnokság, így a Sport TV és az RTL Klub ajánlatában nem szerepel az a korábbi opció, miszerint az MTV is adhat mérkőzéseket - az RTL csak összefoglalóra adna jogot a korábban a 64-ből 24 meccs sugárzásban bízó Magyar Televíziónak. Lapunk úgy tudja, hogy a Digi TV ajánlatában viszont szerepel a közös közvetítés, tíznél is több mérkőzésre - a társaság ellen szól viszont az, hogy jelenleg a magyar háztartások kevesebb, mint húsz százalékában fogható, a nagyobb sportesemények hirdetői, szponzorai pedig logikusan azt szeretnék, ha minél több nézőhöz eljutna reklámjuk. Az RTL-es győzelem esetén az sem zárható ki, hogy bekapcsolódik az IKO-hoz tartozó Sport Klub is, persze csak ismétlésekre.

Az RTL Klub négy évvel ezelőtt már elvitte a futball-világbajnokságot az MTV elől (akkor az European Broadcasting Union, EBU még nem adta oda automatikusan a jogokat a partnereknek, a közszolgálati csatornáknak), akkor a legfőbb kritika az volt, hogy a reklámok miatt sokszor lemaradt a néző a himnuszokról.