Kiss Péter, a Tv2 programigazgatója betette az Aktív-ot az RTL Klub magazinműsora, a Jóban Rosszban-t pedig a rivális szappanopera ellen, azaz ugyanolyan, de legalábbis hasonló fegyverrel próbál nézőket elvenni a konkurenciától. Megkérdeztük, nem tart-e a mindkét szappanopera cselekményére feszülten figyelő, de márciustól dönteni kényszerülő százezrek átkától.

Márciustól újra szinte teljes szinkronba kerül a két nagy kereskedelmi tévé struktúrája: a délutáni sorozat után itt és ott is kibeszélőshow jön, Joshi Bharat és Mónika után a hírműsorok csapnak össze, utána egy sztáros vetélkedő egy sztáros gasztrorealityvel kerül szembe, eztán ringbe szállnak a Tv2 és az RTL Klub magazinműsorai, végül pedig - a filmek vagy esti prémiumsorozatok előtt - egy sávban találkozik a két szappanopera. A magyar tévézők fele este a két nagy kereskedelmi tévét nézi: az lesz a benyomásuk, hogy ugyanaz megy mindenhol - ráadásul a műsorblokkok egyforma hosszúsága miatt a reklám is nagyjából egyszerre hasog majd. Kiss Péter programigazgatót kérdeztük röviden a Tv2 közelgő műsorstruktúrájáról, a kockázatról.

Nem tart tőle, hogy sok tévéző úgy véli majd, hogy a Tv2 másolja az RTL Klubot?

- A választás lehetősége így is megmarad, nekem pedig az a feladatom, a nézői mellett persze kereskedelmi szempontból is, hogy minden műsorunk a lehető legjobb sávban versenyezzen, ott, ahol a legjobb közönségarányt hozza. 

Tévézők százezrei nézték előbb a Jóban Rosszban-t, majd kapcsoltak a Barátok közt-re. Márciustól ez nem lesz. Miért kell este kilenckor szappanoperát adni?

- Összetett kérdés ez. Mint kiderült, nekünk a Barátok közt ellen is lehet esélyünk, vannak Jóban Rosszban-nézők akkor is, ha részben egymás ellen megy a két műsor. Az erős tartalomnak köszönhető, de február 18-án megverte második epizódunk a Barátok közt első részét, és általában, lejjebb húzta a rivális szappanopera nézettségét az elmúlt hetekben. Eddig senki sem merte meglépni azt, hogy egymás ellen indítja a két műsort, de én nem akarom kikerülni. Ebben régóta hittem: tudtam, hogy hiába keresget az ember külföldön, tévés vásárokon, vetélkedőnek, kvíznek nincs esélye hosszú távon megélni a Barátok közt ellen, csak a saját gyártású, fikciós sorozat lehet megoldás. Lojális közönséget csak ez hozhat.

Mi lesz, ha nem jönnek a várt AGB-számok?

- Hosszú távra tervezünk, nem kapkodunk. Az RTL Klub erős fegyverét csak nagy ritkán sikerült legyőzni, akkor is csak rövid időre: az Áll az alku, Gundel Takács Gáborral produkált pár erős hetet, illetve a Hal a tortán-nak is volt jobb periódusa: ám lassan, de biztosan olvadtak el. A megújult Jóban Rosszban erős ellenfél lesz. Fel kellett ugyan rázni a cselekményt, de a producer és a stáb munkájának köszönhetően izgalmas fordulatokkal ez sikerült is. És fordulatokból még lesz bőven.

Az Aktív tavaly eltűnt, állítólag gyártási költségeihez képest nem hozott elég nézőt. Most visszatér napi fél órában: nem tart attól, hogy kikap a bejáratott Fókusz-tól?

- Az Aktív utoljára akkor volt igazán versenyképes, amikor épp a Fókusz ellen ment.  A hetes sávban többször kikapott realityktől, így szándékosan tettük most a magazinműsorunkat egy másik bulvárprogrammal szemben. Ugyanez a helyzet a sztárpáros vetélkedő és a gasztroreality vetélkedésében, szerintem a Mr. és Mrs. abban a sávban tudja elérni a legjobb közönségarányt.