Stohl is benéz néha - a Tűzvonalban forgatásán jártunk

Vágólapra másolva!
Végéhez közeledik a Tűzvonalban negyedik évadjának forgatása. Az egyik utolsó forgatási napon látogattunk a Mosoly utcai őrsre, ahol a negyedik évad újdonságai mellett arról kérdeztük a stábot és a színészeket, hogyan befolyásolta Stohl András karambolja a forgatást: mindenkinek hiányzik a színész energiája és jókedve, de nem maradtak magukra, mert a korábbi főszereplő néha benéz a csapathoz.
Vágólapra másolva!

A sorozat folytatásáról tavaly mondott le a Magyar Televízió, idén már a Duna Televízió megrendelésére készült 12 új epizód. A negyedik évad újdonsága, hogy a tizenkét rész négy, egyenként három részes csoportra oszlik, ugyanakkor ezekben is van egy összekötő szál, ami az első két évad történetére is visszautal. A színészek titkolóznak azzal kapcsolatban, hogy miről szól majd a történet, ahogy az Otyót megformáló Varju Kálmán fogalmaz, attól jó a sorozat, hogy nem tudják a nézők előre, hogy mi fog történni.

"Az, hogy kint vannak a szereplőink az utcán, nagyon ritka, persze pénzügyi okok miatt. De most, hogy átkerültünk a Duna Televízióhoz, a felvételek egy része az ottani stúdióban, folyosókon, uszodában, zajlott, és többször forgattunk Adyligeten is" - meséli az évad hetedik, nyolcadik és kilencedik részét rendező Soós Péter, aki szerint egy dramaturgiai megoldással sikerült kreatívan orvosolni a pénzhiányt. "Mindig emelni kell a tétet, az első évad Európa elsőszámú közellensége ellen folyt, aztán volt drogbáró és szervkereskedő. Most pedig az évad részeit szerző Fonyódi Tibor visszatért egy korábbi átvezető szálunkhoz, ehhez a bizonyos Rózsahegyi-dokumentumhoz, ami a politikai elit és az alvilág összefonódásának a bizonyítéka. Attól, hogy ennek a megszerzéséért folyik a harc, belterjesebbé válik a történet. Egymás ellen harcolnak a szereplők, megint senki nem az, akinek látszik, megint nem világos, hogy ki kivel van. Izgalmas lesz" - véli.

A válság miatt ebben az évben kevesebb pénzből gazdálkodhat a stáb, ez azonban - reményeik szerint - nem válik a minőség kárára. "Lesznek akciók bőven. Többet lövünk, többet ölünk" - mondja Schmied Zoltán (Mike), amihez Bajomi Nagy György (Johnny) vígan teszi hozzá, hogy több a halott, kevesebb az élő - pénzügyi okokból kell likvidálni őket.

"Olyan lelkek kerültek össze, akik jól működnek együtt"

A forgatás egyik legfeltűnőbb jellemzője a színészek és a stáb körében tapasztalható baráti, családias légkör. A hangulat a komoly munka közben is oldott, és ez több dolognak is betudható. "Szinte az első napoktól kezdve úgy jöttünk ide, mintha egy kis családi rendezvény lenne ez az egész. Ez részben ennek az épületnek is köszönhető, hogy nem egy steril stúdióban, hanem tényleg egy lepukkant, régi rendőrőrsön forgatunk. Egyébként, amikor először bejöttem ide az őrsre első nap, akkor azt mondtam, hogy lehet, hogy már két hét múlva unni fogjuk ezt a helyszínt. De három év elteltével azt mondhatom, hogy nagyon szeretek itt lenni, itt forgatni. Szerintem ez egy nagyon szerencsés együttállás, hogy olyan lelkek kerültek össze, akik jól működnek együtt, és mindezek miatt egy szeretetteljes munka folyik, ami szerintem nagyon átjön a képernyőn" - emlékszik vissza Cserna Antal, Móricz László megformálója.

Forrás: [origo]

Több kép itt!

"Egy sorozatnál előbb-utóbb mindig átalakul egy társulattá az egész, és egymás barátai leszünk, egymást zrikáljuk, jól elvagyunk" - meséli a negyedik évadban is központi szerepet betöltő Kálmán bát alakító Hollósi Frigyes. "Ezt tartom a sorozat legnagyobb erényének. A többi sorozatnál általában az emberek oda szerződnek, állandó munkájuk van, reggel nyolcra bemennek, négyig dolgoznak, és ettől az egész olyan, mint egy munkahely. Itt sok nehézséget is rejt magában az egyeztetés: az ember gyakran délelőtt próbál, este játszik, és akkor hajnalban, meg délután jön forgatni, amiben még van egy kis külön izgalom a pesti csúcsforgalmat tekintve. Mindez azonban úgy érzem, hogy megéri, és a téma - a rendőrség, a bűn és a konspirációk - egy olyan kimeríthetetlen vödör vagy kút, hogy ha az Isten is úgy akarja, és a hozzáértők is úgy döntenek, akkor lehet még jövője a sorozatnak."

Stohl a stábtól is bocsánatot kért

A negyedik évad forgatására kétség kívül Stohl András balesete gyakorolta a legnagyobb hatást, de a színészek szerint azonban a stáb a lehető legjobban kezelte a történteket. "Mindenki szeretettel viseltetett a Buci iránt. Természetesen, amit csinált, annak a felelősségét neki kell vállalnia, és itt is bocsánatot kért mindenkitől, hogy ilyen helyzetbe hozott minket is és sokan másokat. De a stábban senki nem volt, aki bármilyen indulattal lett volna felé. Tényleg nagyon szeretjük őt - nem szerettük, hanem szeretjük, és nem a mi dolgunk, hogy bármilyen ítéletet hozzunk" - mondja Cserna Antal.

Forrás: [origo]

Stohl András hiánya azonban érződik a stábban. "Kell az ő tehetsége, vitalitása, energiája. Egy fontos mozgatórugó kikerült ebből a dologból, és ez sajnálatos. Nem örülünk, senki nem örül, de nem lehet mit csinálni, menni kell tovább. Sajnáljuk, hogy nincs itt, mert mindig itt szokott lenni, és úgy jobb a hangulat is" - mondja Schmied Zoltán.

"Egy nagy húzóerő volt, és nem csak a neve miatt, színészként is húzta a sorozatot" - teszi hozzá Varju Kálmán. "A munkában is abszolút érezhető volt a jelenléte. De megy tovább, megy tovább az élet. Szokott benézni egyébként hozzánk a forgatásokra, aminek örülünk."

Forrás: [origo]

Több kép itt!

Stohl András hiánya természetesen az eredetileg tervezett történetet is megváltoztatja. "Még egy valami belekerült a történetbe, ami valószínűleg nem lett volna benne eredetileg" - árulja el Schmied Zoltán. "Erről annyit mondhatunk el, hogy egy izgalmas új szál jelenik majd meg a történet közepén, de maradjon titok, hogy ezt pontosan hogyan oldották meg."

Cikkünk második részében a színészek beszélnek arról, hogy látják a karaktereik fejlődését az eddig leforgatott mintegy hetven rész alapján, hogy milyen visszajelzéseket kaptak és kapnak a sorozattal kapcsolatban, Soós Péter rendező pedig kulisszatitkokat oszt meg olvasóinkkal.

Dobay Ádám