Rendezőnek áll egy régi Barátok közt-szereplő

Vágólapra másolva!
Kinizsi Ottó a színészkedés mellett két éve dialógusírónként is dolgozik a Barátok közt-ben, az új évadtól pedig a rendezők mellett lesz, hogy idővel egyedül vigyen egy-egy jelenetsort. Szerinte nem szabad összehasonlítani egy heti, amerikai sorozatot egy napi, magyar szappanoperával, de ennek ellenére, sokan megteszik.
Vágólapra másolva!

Rendezők mellett dolgozik ezután Kinizsi Ottó, így jó esélye van arra, hogy hamarosan önállóan rendezzen - nem önálló részt, hanem dramaturgiai etapokat. "Mindig kerestem azokat a lehetőségeket, ahol tudok tanulni a szakmából. Nem végeztem adásrendező szakot, magyar szakot viszont igen, miközben áthallgattam az esztétika szakra, és televíziózást is tanultam. Videóvágásban is otthon vagyok, továbbá dialógusíró is vagyok két éve a Barátok közt-nél. Utóbbi munkát nem tudom, megtarthatom-e, ha rendező leszek: nem tudom, hogy kioltja-e egymást a kettő, vagy külön jó, ha saját szöveggel rendez valaki, de ezt eldöntik nálam okosabb emberek" - mondta az [origo]-nak Kinizsi Ottó, aki 14 évesen kezdett el dolgozni a televízióban.

"Nem egyik napról a másikra fogok felvenni egy dramaturgiai etapot, szépen lassan kialakul ez. Sajátos műfaj a mienk gyártástechnikai szempontból is, gyorsan kell dolgoznunk, hogy a napi adagok meglegyenek. Pont ezt a részét nem tanítják sehol: hiába álmodsz meg egy jelenetet, viszonylag rövid idő alatt kell felvenni azt. Ez módosítja a prekoncepciót, csak kapaszkodik a rendező a dialógusokba" - vélte.

Balassa Imre megformálója úgy véli, egy szempontból jobb helyzetben van, mint sok olyan fiatal, aki csak elméletben tanulta a szakmát, mert ő 11 éve látja gyakorlatban, hogyan áll össze a szappanopera. Tervei szerint úgy áll majd neki, hogy pontosan tudja, egy-egy jelenettel milyen kérdésekre kell választ adni, mi az adott cselekmény szerepe az egészben. A szappanoperát nagyon kötött műfajnak tartja, addig nem is szerette, amíg meg nem értette. "Sokat olvastam a napi, drámai sorozatok szociológiai hátteréről, az elméleti részről. Tudom, hogy színészként másképp képzelsz el egy akciót, egy csókjelenetet, de nem veheted vadabbra például az intim jelenetet, mert pontosan tudod, milyen időpontban, milyen karikával megy, kik nézik a műsorszámot" - jelezte.

Kalamár Tamás producer sok apró munkával bízta már meg az elmúlt években, látván a kamera mögötti világ iránti érdeklődését: miközben a színészek nyári pihenőre mennek, tervei szerint Kinizsi marad a produkciónál, lesznek pluszmunkák, ősszel meg ott ül majd a rendezők mellett, hogy tanuljon. A Barátok közt különben négy-öt rendezőt váltogat, de nem epizódokat rögzítenek, hanem egy-egy dramaturgiai egységet vesznek fel: egy ilyen akár egy-két hétig is eltarthat.

Egy dolgot azonban nem szeret: amikor a drága, amerikai, heti sorozatokat vetik össze a magyar gyártású, napi szappanoperával. "Nem lehet összemérni a kettőt, de így is vannak, akik a Lost, a Helyszínelők képi világát, megoldásait keresik, sokan vannak, akik kritikusként ilyen elvárásokat fogalmaznak meg a mi sorozatunkkal szemben, holott teljesen más műfajról van szó" - tette hozzá.