Az RTL Klubot, a Tv2-t és az ATV-t büntette a médiahatóság

2011.03.02. 15:36

A Médiatanács március 2-ai ülésén több határozatot hoztak: az RTL Klubot hétmillió forintra, a Tv2-t ezúttal csak kétmillióra büntették, előbbit kiskorúak veszélyeztetése, utóbbit burkolt reklám miatt. A Való Világ ügye még függőben, a Neo FM pedig csak figyelmeztetést kapott.

A Médiatanács március 2-ai ülésén tizenhat ügyben hozott határozatot: az RTL Klubot összesen hétmillióra, a Tv2-t kétmillió forintra büntették, előbbit főképp kiskorúak veszélyeztetése, utóbbit burkolt reklám miatt. Az [origo] kérdésére Kiricsi Karola, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szóvivője elmondta, hogy 2010-es műsorszámokról van szó, a Vacsoracsatá-ban találtak burkolt reklámot (egy ismert sportoló ruháján volt feltűnő márkajelzés), egy animációs film és a Vámpírnaplók című amerikai sorozat esetében pedig azért marasztalták el az RTL-t, mert nem a megfelelő karikával, a megfelelő idősávban futottak.

A Tv2 az Aktív című magazinműsor miatt kapott büntetést: egy adásban egy limuzinokat bérbe adó cég elérhetőségeit tüntették fel. A két nagy kereskedelmi tévéhez képest az ATV kisebb büntetést kapott: egy televíziós vásárlásra buzdító műsor szabályszegése miatt kell a csatornának fizetnie százezer forintot.

Tizenegy vizsgált esetben a Médiatanács megelégedett a figyelmeztetéssel: a Neo FM reggeli műsora burkolt reklám miatt azért nem kapott pénzbírságot, mert az NMHH figyelembe vette, hogy egyszeri, nem ismétlődő, kisebb jogsértésről volt szó. A Való Világ 4 esetében nincs újabb fejlemény, a szóvivő szerint "sok a panasz, komplex az ügy, de hamarosan várható döntés".

KAPCSOLÓDÓ CIKK