45 magyarországi tévécsatorna bevételi adatai alapján a Magyar Eleketronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete nyilvánosságra hozta a 2010-es, összesített számokat: a televíziós piacon nőtt a szereplők száma, de csökkent az összes reklámbevétel.

Az Ernst & Young összesítése - és 45 magyarországi tévécsatorna bevételi adatai - alapján 2010-ben a hazai televíziós reklámpiac bevétele 58 milliárd 306 millió forint volt (2008 volt a csúcs, 71,5 milliárddal), ez 3 százalékos csökkenést jelent az előző évihez képest. A reklámpénzek javát, 44 milliárd 294 millió forintot ezúttal is az országos, földi sugárzású televíziók vitték el, miközben a többi csatorna reklámbevétele 14 milliárd 12 millió forint volt. A televízióknál a bevétel nagy része, 55 milliárd forint - szpotokból származik, szponzorációs bevételük tavaly 2,55 milliárd volt.

Málnay B. Levente, a Műsorszolgáltatók Egyesületének elnöke szerint a médiaiparban nehéz év volt 2010: a földi sugárzású médiumok vesztettek pozíciójukból, miközben a kisebb televíziók számára sem következett be fellendülés.

A publikált számok nem tartalmazzák az sms-ekből, emelt díjas telefonokból, saját márkás árucikkekből származő bevételeket.