Bud Spencerrel, Dr. Csonttal a középmezőny élén

2011.04.08. 11:55

2011 márciusában, kereskedelmi célcsoportban, a két nagy csatorna után a Cool, majd a Film+ ért el jobb eredményt főműsoridőben, este hét és tizenegy óra közt. Bud Spencer még mindig etalon, a Dr. Csont pedig nem csak az RTL Klubon arat.

Márciusban a két nagy kereskedelmi csatorna után a 4,4 százalékot szerzett Cool tévé lett a harmadik legnézettebb hazai csatorna főműsordiőben az ötvenéves kor alatti felnőtteknél, a Film+ pedig csak kevéssel, egytized százalékponttal maradt le tőle. A középmezőnyben tanyázik még a Viasat3 4,1 százalékkal (a csatornának az Éden Hotel hoz jobb számokat), illetve az MTV, amelyet főképp idősebb nézők követnek, mert az AGB Nielsen mérései szerint négy százalék alá esett főműsoridőben a 18-49-es korosztálynál. A köztévé igen rapszodikusan teljesített, volt este, amikor 10,3 százalékot ért el (hollandiai Eb-selejtező), de egy nappal később például 2,8 százalékra zuhant.

A Coolnak és a Film+ csatornának ilyen látványos nézettségingadozása nem volt márciusban, előbbi rendre 4 és 5 százalék közt teljesített, utóbbinál mértek estét 3, illetve 7 százalékkal is. A Cool tévére a jelek szerint akciófilmért és krimisorozatért kapcsolnak a fogyasztók, a legnézettebb a Dr. Csont egy epizódja volt, de jól ment a Gyilkos elmék (szintén krimi), illetve az Úszó erőd és A pusztító című akciófilmek is bőven 8 százalék fölött hoztak. A Film+ esetében inkább a vígjátékok a nyerők, a Kincs, ami nincs nyerte a házibajnokságot (célcsoportban 191 ezer néző, 11,4 százalékos közönségarány), de nagyon jól ment Az istenek a fejükre estek második része, a Csillagkapu, illetve az És megint dühbe jövünk, tehát Bud Spencer és Terence Hill nem ment ki a divatból.

"Az IKO-csoport tizenegy tévécsatornájával tizenegy országban van jelen. A csatornák nem egymás rovására dolgoznak, mindegyiknek megvan a saját célcsoportja, amit az is bizonyít, hogy az IKO-csatornák nézettségi részesedése folyamatosan nő, itthon már 10 százalék felett jár. A Coolon inkább sorozatok, filmek mennek, és persze a saját gyártású programok, az X-Faktor, a Való Világ és a Csillag születik kísérőműsorai. A Film+ inkább a férfiakra fókuszál. "A jövőben még több saját tartalmat szeretnénk, ugyanakkor koncentrálunk a minőségi jogbeszerzésre és a lokális tartalom állandó erősítésére. Terveinkről folyamatosan egyeztetünk a kábelszolgáltatókkal is, hogy pontosan tudjuk, mire van igény" - mondta az IKO TV Central Europe ügyvezetője, Enyedi András az [origo]-nak.

KAPCSOLÓDÓ CIKK