Vilmossal és Katalin hercegnővel verte az MTV az RTL-t és a Tv2-t

Vágólapra másolva!
A brit herceg esküvőjét a magyar nézők többsége az MTV-n követte, de sokan figyelték a ceremóniát a kereskedelmi tévéken is. Április 29-én dél és délután egy óra közt a tévézők 70 százaléka a szertartáson merengett.
Vágólapra másolva!

Ritkán fordul elő, hogy magyarországi tévécsatornák huzamos ideig ugyanazt a képet adják (talán az augusztus 20-i tűzijáték ilyen), ekkor érdemes megfigyelni, hogy majdnem azonos kínálatnál melyik csatornát választják a nézők. Vilmos herceg április 29-i esküvőjét az MTV kezdte közvetíteni előbb, utána csatlakozott be a Tv2, majd az RTL Klub, és eltérő időben vették el a képet: az RTL és a Tv2 15-20 másodperc eltéréssel, de a hosszabban közvetítő MTV-nél is tovább tartott ki az ATV. Az [origo] a déli 12 óra és a délután egy óra közti intervallumot vizsgálta: ekkor mind a négy hazai tévé Londonra figyelt.

Forrás: AFP/Damien Meyer

Az AGB Nielsen adatai alapján a teljes lakosságnál a közszolgálati egyes csatorna nyert nézettségben: abban az órában tévézők 28,6 százaléka az MTV-n időzött, 17,3 százalék választotta a Tv2-t, 16,3 az RTL Klubot, 7,7 pedig az ATV-t, tehát tíz nézőből heten figyelték, miképp lesz Kate Middeltonból Katalin hercegnő.

A 18-49-es korcsoportban viszont az RTL Klub esküvői közvetítését csaknem annyian nézték, mint a TV2 és az M1 tudósítását együttesen: a 24,6 százalékpontos közönségarány kiemelkedőnek számít a délelőtti, kora délutáni műsorsávban.

A nézettségi adatok vonatkozásában ebben az esetben nagyobb a bizonytalanság, mint például a főműsoridőben, mert hétköznap délben jóval kevesebben tartózkodnak otthon, így az AGB műszereiből is kevesebb (pár száz) mérte az adatokat. Az eskövőt emellett sokan figyelték az interneten, mobilon. A brit adatokról itt olvashat bővebben.