Vágólapra másolva!
Egyelőre nem lelkes nézők, hanem a közszolgálati médiában dolgozó operatőrök, technikusok és irodai dolgozók arcképe szerepel az M1-en sugárzott reklámok előtt és után, de az MTVA szerint a "roadshow"-ikon bárki jelentkezhet reklámarcnak.
Vágólapra másolva!

Egy arckép, egy keresztnév és egy helységnév látható a közszolgálati tévében sugárzott reklámok előtt és után, amióta július végén arculatot váltott a közmédia. Az M1-en és az M2-n reklámarcként látott emberek az [origo] információi szerint a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alapnál (MTVA) dolgozó operatőrök, vágók, technikusok és adminisztratív munkatársak.

Forrás: MTI/Máthé Zoltán
Egy önkéntest fotóznak az MTV roadshow-ján

"Nem volt kötelező a fotózás, egyik nap elkaptak az aulában, hogy csinálhatnak-e néhány képet rólam, és lehetek az új közmédia reklámarca" - mondta az MTVA egyik, reklámok előtt is szereplő munkatársa. Hozzátette, hogy "a fotós kollégák folyamatosan kérlelték az arra járókat, hogy vállalja már valaki a fotózást, mert nagyon nem gyűlnek a képek". A munkatárs szerint "heccből" elvállalta, majd egy szerződés aláírása után vált világossá neki, hogy a tévében fog szerepelni az arcképe.

Az MTVA sajtóosztálya az [origo]-nak megerősítette, hogy a cég munkatársai szerepelnek a reklámok előtt és után. "Első körben, amíg az új arculati rendszert nem mutattuk be a sajtónak és partnereinknek, a cégen belül, munkatársainknak hirdettük meg a fotózást" - írta az MTVA. A munkatársak nem kaptak semmilyen külön díjazást a képekért, de "igény esetén magát a róluk készült portrét és a kisfilmet kaphatja meg mindenki" - írta az MTVA.

Forrás: MTI/Máthé Zoltán
A közmédia új logói

A közmédiát irányító cég hozzátette, hogy a reklámok előtt hamarosan azok a nézők is megjelennek, akik a cég úgynevezett roadshow-ján jelentkeztek fotózásra. "Egy vidéki helyszíneket érintő kisebb roadshow keretén belül is portréfotózási lehetőséget biztosít az MTVA stábja azoknak, akik szívesen részt vesznek a közmédia új arculatának építésében" - írt az MTVA, amely jelenleg Siófokon tartja a kampányát. "Egy sátorban készülnek el azok a fényképek, amelyek egy saját fejlesztésű alkalmazás segítségével az M1 műsorán a közeljövőben láthatók lesznek" - tette hozzá a cég. Az akciót a munkatársaknak azzal magyarázták, hogy a korábbi gyakorlattal ellentétben nem tájképekkel, hanem emberekkel akarják elválasztani a reklámokat a műsoroktól.