Folytatja éjszakai sci-fi sorozatát az AXN

Vágólapra másolva!
Október 5-én érkezik Bordán Lilivel a Max's Midnight Movies második évada az AXN Sci-fira: a sorozat írója, Scott Alexander Young szerint a széria sok jót ígér. Szerinte a trükkök nem visznek el egy filmet - a sikerhez sztori, karakter és atmoszféra kell. Young elmondja, melyik az öt kedvenc sci-fije, és megemlékezik arról, akit minden idők legrosszabb rendezőjének tart.
Vágólapra másolva!

Hogy kerültél kapcsolatba a csatornával?

Miután az AXN Sci-Fi jól vette az Űrkadétok-at, gondoltam, megpróbálkozom ezzel az ötlettel, és szerencsére a csapat bevállalós, van humoruk, így elindulhatott a Max is.

Van személyes filmes toplistád a sorozatból? Mondjuk egy top 5?

Elég nehéz néhányra leszűkíteni a kedvenceket, de nézzük! Horror Express. Christopher Lee, Peter Cushing és Telly Savalas űrlényzombik ellen harcolnak a Transz-Szibéria expresszen. The Lost World. 1925-ös darab, csodálatos némafilm az első stop motion dinókkal. Killers From Space: így néztek ki az űrlakók 1954-ben. Szépségesen rossz film, egy szelet az akkori világból egy nukleáris robbanással mint happy enddel. White Zombie. Lugosi Béla leigázza az élőholtakat a történelem első zombifilmjében, 1931-ben. És legyen még a Lady Frankenstein. Rosalba Neri szépsége legendás volt, ő a legdögösebb őrült tudós, akit valaha láttál - vagy fogsz.

Forrás: axn

Mit gondolsz a manapság erősen túlhajtott CGI/3D használatról? Szerinted megöli a forgatókönyvírók kreativitását, vagy inkább inspiráló?

Kicsit mindkettő, hiszen ezek a technológiák eszközök és játékszerek egyben, és ha észreveszed, az emberek általában hamar megunják a speciális effekteket. Ha fognál egy ötvenes évekbeli közönséget, és megmutatnád nekik a Prometheus-t, sírva rohannának ki a moziból, annyira realisztikus az egész, míg a mostani nézők csak a vállukat a vonogatják, és azt mondják, 'ja, egész jó volt'. Szóval egy jó filmhez még mindig három tényező kell: sztori, karakter és atmoszféra.

És mi a véleményed a mostani nagy remake-lázról? A filmipar kifogyott az ötletekből?

Az emberiség a kezdetek óta körülbelül ugyanazokat a történeteket mondja, szóval tény, hogy elég nehéz eredeti ötletekkel előrukkolni.

Melyek egy jó sci-fi nélkülözhetetlen elemei?

Ugyanazok, mint a többi film esetében: jó karakterek, jó történet és egy meggyőző környezet. És nem árt valamilyen feltevéssel indítani - például mi van, ha az emberek által épített robotok fellázadnak, vagy mi van, ha egy idegen erő támad ránk, és így tovább. Ebből a szempontból például a Star Wars inkább egy fantasy. Én azt is szeretem, ha van humor ezekben a filmekben, lásd például Galaxis útikalauz stopposoknak. Vagy bármi más Douglas Adamstől.

A 2001: Űrodüsszeia tényleg fordulópont volt a sci-fi filmek történetében?

Afelől nincs kétségem, hogy Kubrick a mozi Da Vincije, igazi zseni volt. A 2001: Űrodüsszeia azért hozott változást, mert ez volt az első SF film, amit a kritikusok és az értelmiségiek is komolyan vettek. És ha belegondolsz, hogy az előtt forgatták, hogy az ember eljutott a Holdra, akkor jelentős technikai szempontból is.

És mi várható az új évadtól?

A narrátorunk, Igor nagyobb szerephez jut, Max szuper szerelésekben lesz, és megemlékezünk minden idők legrosszabb rendezőjéről, Ed Woodról is. Lesz egy korai Superman-animációknak dedikált epizód is, ahol a hős Hitlerrel, és madáremberekkel küzd; és persze jönnek a vámpírok, vérfarkasok és az Igor-díj is. Nem tudom, mi mást kívánhatnék még!

Az interjút az AXN-től kaptuk. A Max's Midnight Movies az AXN Playerben látható.