Van-e Heti hetes Hajós lelépése után?

2013.04.24. 18:07

Az 1999 óta futó talkshow nézettségére a legnagyobb csapást nem Verebes, Havas, Hernádi vagy újabban Hajós távozása jelentette, hanem az a pillanat, amikor eldőlt, hogy az RTL II műsorrendjébe kerül.

Hajós meghatározó arca volt a műsornak az elmúlt években, nem véletlenül viseli a leglátogatottabb topik a témában a Heti hetes Hajós Andrással címet. Ónodi György főszerkesztő ugyanakkor többször elmondta, hogy a talkshow-ban senki sem pótolhatatlan, túlélte Verebes, Havas, korábban pedig Csiszár távozását is, de Hernádi véglegesnek tűnő lelépése sem rengette meg túlzottan a műsort, a régi hívek ugyanúgy nézik.

Ami viszont nagy hatással volt a műsor súlyára, fontosságára, az az, hogy áthelyezték az RTL II-re, ami abból a szempontból érthető, hogy a tévétársaság nem akart egy újabb ismétlőcsatornát, és saját, máshol nem látott tartalom kellett rá, de a szereplőknek is számolniuk kellett azzal, hogy a nézettség megroggyan - nem csak feleződik, de akár a negyedére is apad. A vendégek is tréfálkoztak olyasmivel, hogy "itt már bármit mondhatunk, senki nem néz minket" - és ezt még csak ki sem vágták a műsorból.

Forrás: RTL Most

Az április 21-i adásban főleg a szórakoztató színészanekdoták voltak erősek, sokat adomázott és sziporkázott Gálvölgyi és Hajdu Steve, ugyanakkor Bajor Imre csak elégedetten vigyorgott és bólogatott, ő nem szállított sztorikat, se poénokat. Hajós helyére ezúttal Ceglédi Zoltán ült, Hernádi Judit helyett pedig már egy jó ideje Ábel Anita van, láthatón elfogadták őt a többiek, és nem is rossz ebben a szerepben. A legutóbbi műsor könnyedebb volt, mint több korábbi, ami főképp annak volt köszönhető, hogy a belpolitika csak a 32. perc után került elő, addig bírta ki a társulat a menetrend szerinti orbánozás nélkül.

Az ideiglenesen a TV2-n állomásozó Hajóssal vesztett ugyan a műsor egy szórakoztató tévés arcot, de a nézettségben nem történt változás, láthatóan azok kapcsolnak rá, akik megszokták, és ugyanúgy követik, ha Váncsával, Kernnel vagy Tereskovával állnak ki. Legutóbb 202 ezren figyelték a heteket, ennél volt sokkal rosszabb (március végén 153 ezer tévéző), és jobb is (április 7-én közel 220 ezer). Hajós távozása előtt is akadtak olyan adások, amelyek a 200 ezres határ alá estek a teljes lakosságnál, azaz az Emil Rulez frontemberével nem mentek el nézők.

Nem egy fiatalos műsorról van szó azonban: teljes lakosságban mindig erősebb, mint a 18-49-es kategóriában. A kereskedelmi célcsoportban legutóbb 3,13 százalékkal ment, ami kétségkívül óriási zuhanás az RTL Klubon mért 20-25 százalékok után, de legalább javulás az egy héttel korábbi 2,46-hoz képest. Az elmúlt tíz adásból a legrosszabb számot (2,24%) a fiatal nézőknél a március végi műsor hozta, egy hétre rá viszont a tíz hét legjobbját mérte a Nielsen (4,18%), egyszóval kis megingásokkal 3-4 százalékra még mindig jó a fénykorán már messze túl lévő talkshow.

A következő adás vendégeiről itt olvashat.