A Media Hungary konferencián a Marketing & Media szaklap a legbefolyásosabb médiaszemélyiségnek választotta az RTL Klub vezérigazgatóját - hatszor készült ilyen lista, hatszor nyert Dirk Gerkens. Kedvenc műsoráról, az idei év médiapiacáról kérdeztük röviden.

Meglepődött a győzelmén?

Tudtam, hogy a zsűriben új tagok is lesznek, megváltoztak a szempontok is, tudtam, hogy kicsit nehezebb lesz az élre kerülni. Örülök, hogy végül sikerült, ahogy annak is, hogy az RTL-től többen ott vannak az ötvenes listán. Jó látni, hogy van mozgás, felkerült több új arc.

Nézettségben nincs sok erős ellenfél az RTL számára: nem gondolja, hogy egy gyenge ligában nyert?

Kicsit olyan ez, mint a spanyol futball liga, ahol igazából nagyon kevés csapat tud bajnokságot nyerni, leginkább a Real és a Barca. Valójában ott is könnyebb nyerni, mint elvinni a BL-trófeát.

Tavaly azt nyilatkozta, hogy 2013 jobb év lesz, nőhetnek a tévék bevételei. Hogy látja ezt most? Esetleg újabb csatornában gondolkodnak?

Nem csökkent tovább a mi bevételünk, tehát ha beállnak a bevételek egy szintre, akkor az jobb, mint a korábbi folyamatos esés. Ez már jó jel. A kábeltévés fronton egyre jobbak vagyunk, ott nő a bevételünk. Új kábeltévét azonban nem hiszem, hogy mostanában behozunk, nyolc csatornánk van összesen, ami nagyon komoly kínálat. Nem hiszem, hogy lenne értelme, kereslet sincs nagyon, a kábelszolgáltatók sem igénylik túlzottan, nem erőltetném.

Forrás: rtl klub

Melyik most a kedvenc saját műsora?

Az Éjjel-nappal Budapest, elsősorban azért, mert igazi újdonság, komoly kockázatot vállaltunk ezzel az új formátummal, és bejött. Néha meg is nézem, értem is, miről van szó benne. Ráadásul ez a legutóbbi "gyermekem", és miközben egy szülő az összes gyerekét szereti, valahol mindig a kicsi, az új a kedvenc. Amúgy anyagilag is igen kockázatos volt elindítani, soha nem volt ilyen magyar tévén, úgyhogy örülünk, hogy jól teljesít.

Mennyibe kerül egy epizód a Barátok közt-höz képest?

Elég sokba, különösen, hogy egy válság közepén vagyunk - de szerencsére a befektetők, részvényesek tudják, hogyan működik a média, és néha invesztálni kell, hogy az élen maradhassunk. A Barátok közt persze többe kerül, de árakat nem mondanék.

Ha egy kétmilliós nézettségű X-Faktor-nál négyből három mentort lecserélnek, akkor megkérdezik önt erről? Ismeri őket?

Az újakkal még nem beszélgettem, de én nem nagyon vagyok benne ezekben a dolgokban, nem is lehet mindenbe beleszólni. Igazából a programigazgató, a kreatív osztályunk jobban tudja, mi kell a hazai nézőknek. Én mondjuk nem hallgattam Szikora Róbert dalait, de azért ismerem a régebbi magyar zenéket is, tudom, hogy milyen sikerei voltak.

Más magyar csatornától mit irigyel?

A Bajnok Ligáját nézem, a futball szeretem, úgyhogy a BL-t el tudnám képzelni akár az RTL II-re, akár a Coolra, de majd a következő kiíráskor majd meglátjuk, indulunk-e jogokért. A Forma-1 sok évig nálunk volt, de egy vasárnap délutáni - tehát nem főműsoridős - sávban borzasztó drága szórakozás. Bármennyire is sokan nézték, anyagilag nem érte meg nálunk tartani, nagyon sokba kerül.

Látványosan lefogyott, ennek mi az oka?

A tavalyi év végén éreztem, hogy kicsit elhagytam magam fizikailag. A tükör győzött meg végül, és az orvos is azt tanácsolta, mozogjak többet. Karácsony óta figyelek jobban magamra, edzek, és húsz kilót már leadtam, de szeretnék még vagy ötöt.