Hová tűnt egymillió tévéző?

Vágólapra másolva!
A Mr. és Mrs. 557 ezre annak fényében különösen gyenge, hogy pár éve még közel 1,6 millióval nyitott a show. Lehet, hogy nem mindig ugyanazt a húsz celebet kellene szerepeltetni.
Vágólapra másolva!

A Mr. és Mrs. ha nem is volt egy bombasztikus sikersztori, azért jól hozott a TV2-nek korábban. A mostani évadpremier számai azért is lelombozóak, mert korábban sokkal jobban teljesített a műsor, igaz, a hetes sávban, amikor többen tévéznek, mint este tízkor-tizenegykor. A közönségarány azonban beszédes: a 2009-es nyitáskor mért 33-ról előbb leesett 25-re, 2010-re, majd a legutóbbi évadpremier 16,6 lett. A nézőszám erős csökkenése még ráfogható a késői időpontra, de a közönségarány nagyon alacsony.

Mr. és Mrs. Forrás: TV2

2009 márciusában 1 millió 572 ezer nézővel nyitott a műsor, 2010 tavaszán pedig 1 millió 121 ezres volt a start. Ehhez képest a 2013-as nyitás, az 557 ezer elenyésző. Vagy a formátum lett érdektelenné, vagy a túl sokat szerepeltetett emberek lettek közömbösek a tévézők számára: az első adásban látott Győrfi Pál nemrég még a Szombat esti lázban ugrándozott, ugyanabban a műsorban próbálkozott Bálint Antónia, ugyanakkor Majka lakásába Pimasz úr, azaz Papp Gergő költözött be. A tegnapi show összes főszereplőjét láttuk a közelmúltban más, úgynevezett sztárshow-ban (Majkát és Dundikát épp egy hete), azaz celeb-újrahasznosítás zajlik folyamatosan, lassan követhetetlen körforgással megbolondítva.

Nyilván van egy adott mennyiségű, szabadon igazolható celeb, akit nem köt szerződés az RTL-hez, de ha állandóan ugyanazokat szerepelteti a TV2, akkor rájuk unnak a nézők: vajon tömegek fogják nézni az Édes életet azzal a Győzikével, akit éveken t szívósan futtatott az RTL Klub, egészen addig, míg volt benne bármi különös vagy vicces, míg érdekelte a nézőket? Hány ember nézi majd a sokakat irritáló volt Fradi-vezér Berki Krisztián cabriós-motorcsónakos hétköznapjait?

A Mr. és Mrs. nyitánya különben nem csak a teljes lakosságnál volt szerény, hanem a reklámozóknak fontos 18-49-es célcsoportban is. 2009 márciusában 35 százalékos közönségaránnyal nyitott a műsor, 2010-ben pedig 26 százalékkal. Ezzel talán ki is egyeztek volna idén is, de a csütörtök esti 14 százalék roppant gyenge: pár év alatt csak a célcsoportban elvesztett a műsor 400 ezer tévézőt. A teljes lakosságnál még borongósabb a kép, ott bő egymillió tévéző vándorolt el.