A 22-es csapdájában a Viasat

Két pasi - meg egy kicsi
Vágólapra másolva!
A sorozattévék közül kitörni csak exkluzív tartalommal, magyar gyártású műsorokkal és saját arcokkal lehet – de mi a teendő, ha ezeket kevesebben nézik, mint a Két pasi - meg egy kicsi ismétlését?
Vágólapra másolva!

A Viasat3 egy időben stabilan a harmadik legnézettebb csatorna volt a 18-49-es, reklámozóknak fontos célcsoportban, mostanában azonban inkább az ötödik-hatodik helyen szerénykedik, a Cool és a Film+ rendre megelőzi a heti számokat tekintve. A kisebb sorozattévék előtt végez így is, azonban ahhoz, hogy tartósan meglépjen előlük, olyan tartalom kell, amely nem megvehető bármely tévés vásáron, és lehetőleg magyar, hiszen a hazai szereplők elérhetőek, kéznél vannak, és mindig érdekesebbek a magyar nézőknek. Vagy nem is mindig?

A néha még 8-10 százalékra is felugró Éden Hotel óta igazán nagy dobása nem volt a csatornának, a Négy esküvőt leszámítva, mert a tavaszi, heti, saját gyártású műsorai nem jöttek be különösebben, hiába állt be például A címlaplány mögé a Blikk és a Hot. A tavaszi programok nem olyanok voltak, amelyekről beszéltek volna a liftben összefutó kismamák, a kollegák kávézás közben, így a tévés szakma is várta, mivel jön elő ősszel a csatorna. Egyelőre a Szerelem a láthatáron indult, mint új műsor, és hiába nézhető, vállalható, első adásával ez sem hozott áttörést. A kereskedelmi célcsoportban csak 3,6 százalékot hozott, ami annak fényében nem túl izmos, hogy épp előtte a Két pasi – meg egy kicsi 5,5 százalékkal ment, de még az ezeréves és százszor ismételt Jóbarátok is tudott hozni 4,2 százalékos közönségarányt.

Szerelem a láthatáron Forrás: Viasat3

A négy nő párkeresési próbálkozásait bemutató reality persze még beindulhat a következő részeivel, de egyelőre az látszik, hogy hiába kell a saját gyártás, hogy önálló karaktere, imázsa legyen egy kereskedelmi tévének, a nézők zöme még mindig inkább a vásárolt szitkomok miatt kapcsol a Viasat3-ra. Ebben a műfajban különben erős a csatorna, mert a két nagy, az RTL Klub és a TV2 egyáltalán nem ad szituációs komédiasorozatot, azokat inkább a kábeltévéire nyomja. A Comedy Central persze potenciális rivális ezen a téren, de a Két pasi nézettségét a Férjek gyöngye vagy az Elvált Gary nem tudja hozni.

Két pasi - meg egy kicsi Forrás: CBS

A Viasat3 most ott áll, hogy saját arcot csak saját műsorokkal tud építeni, de közben olcsóbb és sokkal egyszerűbb lenne még több komédiasorozatot ismételni, ezzel nyújtani alternatívát a nagy tévék szappanoperáira és magazinműsoraira nem kíváncsi nézőknek. Talán egy napi reality lehetne az új nagy dobás, de a Bár 2.0 látványos és költséges buktája, illetve az Aranypart szerény kis számai után nem is csoda, hogy a Viasat3, illetve a tulajdonosa, a Modern Times Group is óvatosabb, kivár.