Az RTL-es Híradóban is mutatták, másnap lelépett Ördög Nóra

Vágólapra másolva!
Hétfő este még az RTL-es Híradóban nézegették a tévézők állapotos képeit, másnap kiderült, hogy átigazolt a legfőbb riválishoz. De milyen nézettséggel mentek az Ördög Nóra vezette show-k, mennyire nagy nevet igazolt a TV2?
Vágólapra másolva!

Július 7-én az RTL Klub esti Híradója vége felé egy párperces riportban Ördög Nóra állapotos képeit nézegethette a tévéző: megszólalt Nánási Pál fotós is, a műsorvezető férje, aki fényről és jól elkapott pillanatokról értekezett. A Híradó itt visszanézhető, Nánási pedig a Life.hu szerzője, a szülés előtti utolsó publikus fotók itt találhatóak.

Másnap, július 8-án este a TV2 bejelentette, hogy átigazolta Ördög Nórát, ami után a komplett RTL-vezérkar csak nézett maga elé, mivel a tárgyalások nagy titokban zajlottak, és a 13 éve náluk képernyőn lévő műsorvezető egy szóval sem említett megkeresést. Nyilvánvalóan nem népszerűsítik a Híradóban az X-Faktor és a Csillag születik korábbi arcát, ha tudják, hogy már kinyomtatva áll a szerződése a Róna utcában, a TV2 székházában.

Forrás: RTL Híradó

A Nielsen adatai szerint az RTL Híradóját aznap 558 ezren követték, a Tények aznap is verte nézettségben riválisát. Ami az RTL-nek jobban fájhat, hogy a 18-49-es célcsoportban is a konkurencia győzött, mert míg a Híradó 15,4 százalékos közönségaránnyal futott, addig a Tények 23,2-at csinált (de pontosan nem összevethető a két műsor, mivel a TV2-é húsz perccel tovább tartott aznap este is).

2014, július 7., 18-49-es célcsoport Forrás: Nielsen

Ezek a friss számok, de talán ennél érdekesebb, milyen nézettséggel mentek azok a nagy show-k, amelyeket a vélhetően a Rising Starra leigazolt Ördög Nóra vezetett. Fontos megjegyezni, hogy ezek nézővonzó ereje természetesen ezernyi összetevőből áll (marketingtevékenység, reklámkampány, zsűri, érdekes arcok, időzítés, konkurencia lépései, csatorna brand erőssége, lefedettség), úgyhogy nem állítjuk, hogy Ördög Nóra sikere, hogy kétmillió néző fölött is zakatolt sokszor az X-Faktor.

Nagy műsorokat vitt élőben

Mind a négy Csillag születiket ő vezette, a 2011-es évad 45 százalékos közönségaránnyal uralta a szombat estéket, a 2012-es menet pedig 39 százalékkal futott teljes lakosságban, ami még így is ragyogó eredmény, és simán nyerte így a show a műsorsávját. Ördög Nóra x-faktorozott is azokban az években, a Megasztár márkát nagyjából kivégző show minden évadja listavezető volt a nézettségi listákon. A 2011-es X-Faktor 45,3 százalékkal futott a teljes lakosságban, egy évre rá 44 százalékkal ment, azaz bőven verte a TV2-t. A 18-49-es célcsoportban is kiemelkedtek ezek a műsorok, a 2011-es X-Faktor például közel 50 százalékkal ment: ez meghökkentően magas, azt jelenti, hogy az ötven alatti, felnőtt korú tévézők fele ezt a show-t nézte, a másik felén meg a maradék száz magyar nyelvű tévé osztozott.

Mivel a Megasztárt ideiglenesen vagy végelegesen partvonalon kívülre tette az X-Faktor, a TV2 újítani kényszerült, így behozott egy új formátumot, a Voice-ot. Ez 2012 októbere és 2013 januárja közt ment, 25,7 százalékos közönségaránnyal a teljes lakosságban, 27,5-tel a 18-49-es korosztálynál. Ez nem bukás, de a nagy felhajtáshoz, elköltött százmilliókhoz képest csak szerényebb pukkanás volt, így valahol érthető, hogy a TV2 nem ebből ad új évadot, hanem inkább egy egészen új formátumot vett, a Rising Start. Bár nem közölte a csatorna, de valószínűleg azt a műsort kapja Ördög Nóra.

Arról, hogyan reagált az RTL az átigazolásra, kell-e fizetnie a lelépő tévésnek, itt olvashat.