Naponta átlag 85 tévéreklámot látunk

2014.08.11. 13:21

Elkészült a 2014 első félévét bemutató televíziós reklámpiaci körkép, amelyből az is kiderül, hogy naponta átlag 26 percet töltünk reklámok nézésével. 

A Nielsen Közönségmérés adatai szerint az egy főre jutó napi tévénézési idő 2014 első félévében 4 óra 54 perc volt, ebből a reklámnézési idő 26 percet, vagyis a teljes tévénézési idő kilenc százalékát tette ki. Egy néző naponta átlagosan 85 darab reklámot látott. 2013 első felében a reklámnézési idő még csak napi 23 perc volt, de azóta a reklámok száma is növekedett: a vizsgált időszakban összesen közel 2,6 millió reklám került képernyőre, ami az előző évhez képest 24 százalékos növekedést jelent.

Reklámok megjelenésszámaForrás: Origo

Az egy napra jutó átlagos megjelenésszám kicsivel több mint 14 ezer darab volt, összesített hosszát tekintve pedig a tévéreklámok több mint 18 ezer órát (azaz két évet) tettek ki a vizsgált 49 csatornánál. 482 hirdető 840 féle márkát hirdetett 3 894 féle különböző reklámban, egy hirdetés átlagosan 667-szer került adásba. A legtöbb reklám a "Gyógyhatású készítmények" szektorba tartozott, ezt követték a "Kereskedelem" és az "Élelmiszer" kategóriái.