A tévétörténet legrosszabb sorozatai

heil honey HARD player
Vágólapra másolva!
A tévéiparban viszonylag ritka, hogy egy sorozat annyi bizalmat sem kap a csatornájától, hogy rögtön az első epizódja után elkaszálják, de azért akadnak rá példák. Hitler szitkomban, lánykollégiumba tartó fiúk, motoros magánnyomozó Miamiból és az Eagles egyik tagjának sorozata – nyolc széria, amelyből nem sokat láthattak a nézők.
Vágólapra másolva!

Co-ed Fever (1979)

1978-ban ment a mozikban a Party zóna című film, amely a következő tévés évadra három vígjátéksorozatot is ihletett – mindhármat hamar elkaszálták, de a legrosszabbul a Co-ed Fever járt, amelyet egyetlen epizód után vett le a műsorról a CBS. Összesen hat rész készült egyébként, de a maradék ötöt már csak Kanadában vetítették, az amerikaiak nem láthatták tovább a túlzott gesztusokkal operáló színészeket és az idióta helyzeteket, amelyek egy frissen koedukálttá vált kollégiumban adódtak.

Heil Honey I'm Home (1990)

1990-ben elképesztő ötlettel állt elő a brit Galaxy csatorna, egy szitkom főszereplőjének tette meg Adolf Hitler karakterét, aki Eva Braunnal boldog házasságban él, mígnem egy zsidó család pont a mellettük lévő házba költözik. Nem csoda, hogy a második epizódot már nem érte meg az egyébként nyolcrészesre tervezett széria, amelyet ízekre szedtek a kritikusok, Marian Calabro, egy tévétörténettel is foglalkozó kutató például "talán minden idők legízléstelenebb szituációs komédiájának" nevezte.

South of Sunset (1993)

Az Eagles egyik tagja, Glenn Frey volt a főszereplője a South of Sunset című krimisorozatnak, ám nem sokáig volt képernyőn: már a pilotot sem sugározta az egész országban a CBS, több helyi adója is inkább a Malibuban éppen tomboló tűzvésszel foglalkozott. A második rész már nem is ment le az alacsony nézettség miatt, Frey azonban nem sokáig szomorkodott miatta, hisz a következő évben állt össze az Eagles, és megcsinálta minden idők egyik legsikeresebb koncertturnéját. A sorozatot végül a VH1 ásta elő az Eagles Family Tree Weekend keretében, és az elkészült hét epizódból ötöt leadott.

The Great Defender (1995)

A bostoni ügyvédről szóló sorozatot nagyon rosszul időzítette annak idején a Fox, ugyanis a CBS nagysikerű magazinműsorával, a 60 Minutes-szel küldte szembe, gyakorlatilag esélye sem volt. A csatorna végül addig tanakodott, hogy hova pakolja át a sorozatot, amíg lejárt a színészek szerződése – amit a főszereplő, Michael Rispoli valószínűleg nem annyira bánt, tekintve, hogy 1995-1996-ban olyan filmekben kapott szerepet, mint az Aludj csak, én álmodom vagy Az esküdt. A szériát azóta annyira elfelejtették, hogy videót sem találtunk róla.

Michael Rispoli, a The Great Defender egykori főszereplője Forrás: AFP/Andrew H. Walker

Public Morals (1996)

1996-ban a New York rendőrei igen népszerű volt az Egyesült Államokban, így nem csoda, hogy készítője, Steven Bochco elgondolkodott egy spin-offon, így került át az egyik ottani karakter a Public Morals-ba. Bochco csak ott hibázott, hogy egy újabb krimisorozat helyett szitkomot kreált a zsaru köré, a műfaj azonban láthatóan nem ment neki – az első epizód nemcsak hogy pocsék nézettséget hozott, de a kritikusok is rettenetesen lehúzták. Nem is ment le belőle több rész, pedig a CBS eredetileg tizenhármat rendelt. Videót erről sem találtunk, annyira eltüntették.

New York rendőrei közül Bill Brochtrup ment át a Public Moralsba Forrás: Getty Images/AFP/Matthew Simmons

Lawless (1997)

A volt amerikaifocista, Brian Bosworth 1991-ben a Hideg, mint a kő-vel kezdett színészi karrierbe, 1997-ben pedig megkapta a Lawless főszerepét is. Itt egy állandóan motorral közlekedő magánnyomozót játszott, akinek a legjobb haverja egy jamaikai helikopterpilóta – a történet ráadásul Miamiban játszódott, így a pilot alapján a kritikusok el is könyvelték egy Miami Vice-klónnak. A nézőket nem érdekelte, a második rész már nem is kellett a Foxnak.

Emily's Reasons Why Not (2006)

Heather Graham a Twin Peaks-ben Annie Blackburnt játszotta, a Dokik-ban is több epizódban láthattuk, a főszereplésével készült Emily's Reasons Why Not azonban óriásit bukott az Egyesült Államokban, egyből le is vette az ABC. A független szerkesztőnő mindent abból a szempontból közelít meg, hogy az adott dolgot miért ne tegye meg, ami nagyon nem érdekelte az amerikaiakat – a maradék öt epizódot Európában azért vetítették néhol, nálunk az RTL Klubon ment Miért ne Emily? címmel, de leadták például Szlovéniában is.

Quarterlife (2008)

2007 egyik legsikeresebb internetes projektje a digitális társadalomban felnövő fiatalokról szóló Quarterlife volt, amelyből 36 tízperces epizódot adtak le a sorozat honlapján, a YouTube-on és a MySpace-en – több mint 9 millióan nézték meg öt hónap alatt, így nem is csoda, hogy az NBC lecsapott a szériára. A tévében azonban már egyáltalán nem működött az alapvetően tömörségével, rövid formátumával hódító sorozat, a csatorna az első epizód után azonnal eltüntette a műsoráról, és átpasszolta a Bravo TV-nek.