Kikapott a Rising Star, de a VV7-et legyőzte

2014.11.17. 13:37

Nagy tülekedés ment a vasárnap estében, a TV2 show-ja ugyan az RTL II frissen indult realityjét bőven verte, de az RTL Klub filmjétől kikapott 18-49-ben. Az M1-nek jót tett Dárdai Pál, mert a hitüket visszakapott szurkolók nagy számban visszatelepedtek a fotelbe, bő 800 ezren nézték a válogatott mérkőzést. Heti nézettség.

Az év 46. hetében az RTL Klubot nézték a legtöbben, a teljes lakosságnál 15,6 százalékot ért el, szemben a TV2 által szállított 14,2-vel. Az M1 7,12 százalékos közönségaránnyal futott.

A három legnézettebb műsor az RTL-en ment, a Celeb vagyok, ments ki innen! idei második felvonásának döntője volt a legnézettebb, 1 millió 340 ezer tévézőt érdekelt. A Rising Start megelőzte az X-Faktor és a Barátok közt, de előbbi zenés show így is a TV2 legkedveltebb műsora tudott lenni, megelőzve a Tényeket.

A magyar válogatott finnek elleni győztes meccsét 809 ezer tévéző követte a teljes lakosságból, ez annak jelzése, ha pislákol a remény, akkor hamar visszaszoknak a nézők a magyar focira is. A Játék határok nélkül bő félmilliós táborral bír az M1-en, Fábry 400 ezer tévézőt szórakoztat. A Való Világ nyitóadása 342 ezer nézőt vonzott az RTL II-n.

Heti top 20, teljes lakosságForrás: Nielsen Közönségmérés

18-49

A 18-49-es célcsoportban is az RTL Klub győzött, 16,22 százalékára a TV2 csak 11,44-gyel tudott válaszolni. Az ötven éves kor alatti felnőtteknél a Cool és a Film+ is simán elverte a közszolgálati egyes csatornát, de még a fénykorától messze lévő Viasat3 is az M1 elé került.

A nézettségi lista első négy helyén az RTL Klub terpeszkedik, a Szemfényvesztők című film bekerült a megtisztelő második helyre, a Celeb vagyok döntője és a Barátok közt közé, meg is verte a Rising Start. Az M1 legnézettebb perceit a magyar futballválogatott szállította (bő 19 százalékos közönségarány a fiatal nézőknél, ez a közmédián parádés). Az RTL II új Való Világa, annak nyitánya 7,6 százalékra volt jó a Rising Star és az RTL-es film ellen, de alapból este 10-kor kell majd jó számokat szállítania, hétköznap esténként lesz adásban.

Heti top 10, 18-49Forrás: Nielsen Közönségmérés
Forrás: Nielsen Közönségmérés

18-59

A TV2 a 18-59-es korcsoportban méri magát, ott is csak az ötödik és a hatodik helyet csípte meg a csatorna az első tízből. A Rising Start ebben a kategóriában is megverte kevéssel a Szemfényvesztők című film.

Forrás: Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

Az első grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.

Mivel a három nagy országos televízió: a közmédia1-es csatornája, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport az RTL-nek fontos, míg a TV2 a 18-59 évesek csoportjánál méri magát.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.