Kedd este a Fókusz stadionos riportja alatt érte el a legmagasabb közönségarányt az RTL Klub, amely végig vezetve nyerte az estét. Napi nézettség.

A 18-49-es célcsoport volt soron kedden, ebben a reklámozóknak fontos korosztályban az RTL Klub nem kegyelmezett riválisainak, már a Híradó alatt elhúzott, végig vezetve nyerte az estét. Közönségarányban a Fókusz érte el a csúcsot, a műsorban üres stadionokat mutogattak, és a siralmas NB I-es nézőszámot taglalták. A TV2 a Bumm alatt még vissza tudott kapaszkodni 15%-os közönségarányra, de utána a Cool megelőzte, a Film+ szintjére került a hetek óta gyenge Családi titkokkal. Az M1 az ötven alatti felnőtt nézőknél továbbra is halovány.

Forrás: Nielsen Közönségmérés

Az RTL Klub mindhárom kategóriában nyerte a napot. Érdekes, hogy a kifejezetten retró M3 esetében a legkisebb a differencia a teljes lakosság és a 18-49-es célcsoport között, azaz nem a nyugdíjasok kedvenc választása ez a csatorna, sok harmincas-negyvenes nosztalgiázik vele. A SuperTV2 nagyjából úgy hozott, mint az RTL II, az ATV számaiból pedig az látszik, hogy sok idős nézője van, a fiatalabbak azonban más tévére kapcsolnak.

Forrás: Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző-gyorstalpaló

Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos, ezért három napon belül mindhárom nagy csatorna kedvenc célcsoportjára sor kerül itt az Origón, a nézettségelemzés során. Most a második volt soron, holnap a 18-59 lesz.

Az első grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

A táblázat az adott tévétársaságok egész napi átlagos közönségarány adatait mutatja. Arról árulkodik, hogy a teljes lakosság, a 18-59, vagy a 18-49 éves korcsoportból aznap tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide!