Steven Seagal felhúzta a Film+-t

HORIZONTAL
US actor Steven Seagal (R) delivers a press conference with Costa Rican President, Oscar Arias (out of frame), on February 11, 2009, at the presidential residence in San Jose. Seagal and Arias met to talk about the possibility of real estate and film industry investments in Costa Rica. AFP PHOTO/ Mayela LOPEZ
Vágólapra másolva!
Az Ölve vagy halva alatt meglódult a Film+ közönségaránya, a teljes lakosságban megint a Barátok közt volt a legnézettebb műsor. December 4-i számok.
Vágólapra másolva!

December 4-én a teljes lakosságban nem történt különösebb meglepetés, a legnézettebb műsor a Barátok közt volt, 1 millió 132 ezren voltak rá kíváncsiak. Ezt követte a Tények a maga 1 millió 65 ezer nézőjével, majd az RTL Klub Híradó-ja, a Fókusz és az Éjjel-nappal Budapest. A tízes toplista utolsó helyére még éppen befért A nap könnyei című akció-thriller, amelyet az RTL Klub adott, 454 ezren követték figyelemmel.

Ma a közmédia által preferált célcsoportot, vagyis a teljes lakosságot vizsgáljuk, grafikonon mutatjuk az esti közönségarányt. A csúcsot a Tények pár perce hozta, az M1-et ismét a Maradj talpon! húzta fel 10 százalék fölé. A Cool és a Film+ szinte végig együtt haladt, az est végére megközelítették a 10 százalékot - a Coolon tegnap is a Dr. Csont érdekelte a legtöbb embert, a Film+ közönségarányát pedig Steven Seagal dobta meg, akinek az Ölve vagy halva című filmjét adta a csatorna 21 órától.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A napi átlagos közönségarányt tekintve (alább a táblázat) a teljes lakosságban a TV2 nyerte december 4-ét 15,7 százalékkal, szemben az RTL Klub 15,2 százalékával. Ha azonban a cégcsoportokat nézzük, az RTL vitte az estét, hisz ide tartozik a már említett Cool és Film+ is: míg a TV2 csatornái összesen 18,6 százalékot hoztak, az RTL-csoport 27 százalékon zárt. Az M1-re a december 4-én tévézők 6,8 százaléka volt kíváncsi, ami elmarad a november havi, 7,2-es átlagtól - többek között a Viasat3 és az ATV viszont fölément a november havi átlagnak, ami mindkét csatorna esetében 2,9 százalék volt.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

Az első grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.

Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a Közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos, ezért három napon belül, mindhárom nagy csatorna kedvenc célcsoportjára sor kerül itt az Origón.

A táblázat az adott tévétársaságok egész napi átlagos közönségarány adatait mutatja. Arról árulkodik, hogy a teljes lakosság, a 18-59, vagy a 18-49 éves korcsoportból aznap tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.