A Rising Star eltüntette Harry Pottert

Rising Star
Vágólapra másolva!
A szemüveges varázslótanonc már nem olyan nyerő, mint pár éve, a TV2 tehetségkutatója könnyen verte saját célcsoportjában. Az X-Faktor erősen megérzi, hogy a Játék határok nélkült betolta ellene az M1. Heti számok.
Vágólapra másolva!

14,2 százalékos átlagos nézettséggel az RTL Klub nyerte a teljes lakosságnál az év 49. hetét, a TV2 egytized százalékkal maradt el tőle. 6,6 százalékra volt jó az M1, a közmédia egyes csatornáját a Cool és a Film+ követi.

Heti közönségarányok Forrás: Nielsen Közönségmérés

1 millió 339 ezer nézővel Rising Star nyerte a hetet, jó ötlet volt a vasárnap hetes kezdés, még ha a Napló készítői ezzel nem is értenek egyet. Az X-Faktor erősen megérzi, hogy idén nincsenek Zámbó Krisztán- és Csobot Adél-szerű, megosztó figurák, és azt is, hogy ellene megy a Játék határok nélkül: a szombati X-Faktor adás 1,2 millió alatt maradt. Az örök dobogós, a Barátok közt megint ott a legnézettebb három program között.

A női kézilabda-meccs 450 ezer tévézőt érdekelt, ez részben a Rising Star sávjában futott az M1-en.

Top 20, 2014. 49. hét Forrás: Nielsen Közönségmérés

A 18-49-es célcsoportban 14,6 százalékos nézettséggel nyert az RTL Klub, legfőbb riválisa közel 12 százalékot ért el. Az ötven alatti felnőtt korú nézőknél a Cool közel 6 százalékot jegyzett, de a Film+ és a Viasat3 is bőven verte a 3 százalékra eső M1-et.

A fiatalabb nézőknél a Barátok közt nyerte a hetet, megelőzve a Rising Start és az Éjjel-nappal Budapestet. A célcsoportban az X-Faktor a negyedik, az RTL Híradó és a Fókusz jön utána. A legnézettebb film a 18-49-es célcsoportban a Jégkorszak negyedik része volt.

Érdemes még egy pillantást vetni a szombat és vasárnap estékre:

Látható, hogy szombat este, az RTL célcsoportjában bőven nyert az X-Faktor, de az M1 jócskán rabolt tőle nézőket Forrás: Nielsen
Vasárnap, a TV2 célcsoportjában Harry Potter varázslatai hasztalanok voltak, a zenés show nyert Forrás: Nielsen

Nézettségelemző gyorstalpaló

A közönségarányt százalékosan ábrázoltuk, ennek a rövidítése SHR%. A grafikonok a tévétársaságok heti átlagos közönségarány-adatait mutatják. Arról árulkodnak, hogy a teljes lakosság, vagy a 18-49 éves korcsoportból a tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.