A május 12-i nézettségelemzésnél a 18–59-es célcsoportban mért adatokat vizsgáltuk, ez alapján Neymar egyértelműen zöld nyilat kap tőlünk piros lap helyett, hiszen a Bajnokok Ligája elődöntőjében ő rúgta a Barcelona mindkét gólját, ami a döntőbe jutáshoz elég is volt.
A Bayern és a Barca összecsapását szép számmal is nézték a hatvan év alattiak, a műsorok tízes toplistán az ötödik lett, ha csak magát a mérkőzést vesszük figyelembe, az előtte és utána lévő stúdióbeszélgetések nélkül – így nézve egyből mögötte áll a Jóban Rosszban, majd két hírműsor, az RTL Híradó és a Tények. Sport rovatunk összefoglalója a meccsről itt olvasható.
Este a TV2 a Jóban Rosszban végéig tartott ki, utána már a Coollal kellett viaskodnia, ahogy az a fenti grafikonon is látható. A Coolon A mentalista, majd a Dr. Csont ment, a csatornának az utóbbi hozta az este legmagasabb közönségarányát, a célcsoportban 9,6 százalékkal zárt – női főszereplője, Emily Deschanel ezért tart felfelé a Médialiftben.
Bár a főműsoridőt az RTL Klub vitte, igen nehezen ébredt, hiszen reggeli műsora, a 8.08 – Minden reggel még a Mokka végeztével sem tudta megszerezni az első helyet. A TV2 TV Shop-járól szép lassan elszivárogtak ugyan a nézők, a Duna TV és a Cool még ebben az időszakban is az RTL fölött maradt. Mutatjuk ezt is grafikonon:
Alább látható az a tíz csatorna is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el.
Kitűnik, hogy a Sport1-et mennyire felhúzta az esti mérkőzés, a hatvan év alattiaknál az ötödik helyre került.
A Duna TV 3,3 százaléka itt a hatodik helyre volt elég, de a nemzeti főadó ezzel is csak hajszállal előzte meg a Viasat3-at. A lista végén holtversenyben áll a Comedy Central és az M1, az M3 retrócsatorna náluk valamivel jobban szerepelt.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.