A Film+ bevitt egy jókora gyomrost

2015.01.09. 12:02

A Film+ példátlan dolgot művelt január 8-án: a Parker-rel vagy negyven percig az RTL Klub és a TV2 közönségaránya fölött maradt, ez idő alatt az éppen tévézők legnagyobb része a csatornát figyelte. Napi nézettség.

Forrás: Origo

A Film+ háromnegyed órán át vezetett, ez főműsoridőben nagyon ritka, így a Parker című film logikusan került a zöld nyíl mellé. A Hal a tortán korábban volt már nyerő is, csütörtökön azonban gyengén muzsikált. Kolosi Péter pedig 33,3 százalékot ért el az RTL-csoporttal a 18-49-es célcsoportban, így került a Médialiftbe.

A Film+ kiemelkedő teljesítménye ellenére a Parker nem került be január 8. tíz legnézettebb műsora közé, a teljes lakosságot vizsgálva a listában csak az RTL Klub és a TV2 műsorai találhatók. A legnézettebb produkció ismét a Barátok közt lett - ezúttal 1 millió 166 ezren figyelték -, ezt követte a Tények, majd az RTL Klub Híradó-ja, a Fókusz és az Éjjel-nappal Budapest

Az esti közönségarányt mutató grafikonon azonban jól látszik, hogy a Film+ nagyjából negyven percen keresztül, 22.30 és 23.10 között uralta a mezőnyt. 23.10-kor ért véget a Parker című amerikai akciófilm, amelyben Jason Statham egy profi tolvajt alakít, aki Jennifer Lopezzel társul a nagy dobásra - ennek a végére voltak ennyien kíváncsiak, a film összességében 11 százalékos közönségarányt hozott a teljes lakosságban.

Nagyobb méretért kattintson a képre!Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A többi csatorna és műsor nagyjából hozta a papírformát, bár a Coolnak is viszonylag erős estéje volt. Mutatjuk a napi átlagos közönségarányt is, itt látszik, hogy a F+ a kisebb csatornák közül a legjobb közönségarányt érte el mindhárom kategóriában, a 18-49-es és a 18-59-es célcsoportban pedig az M1-et is jócskán megelőzte. Az RTL II-t a teljes lakosságban ugyanolyan arányban nézték, mint a Viasat3-at, a Super TV2 ugyanúgy teljesített, mint a Story4, a Duna TV pedig az ATV-vel állítható párba, már ami a közönségarányt illeti. 

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

Az első grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.

A táblázat az adott tévétársaságok egész napi átlagos közönségarány adatait mutatja. Arról árulkodik, hogy a teljes lakosság, a 18-59, vagy a 18-49 éves korcsoportból aznap tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.

Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.