Nem egy Szulejmán, de megteszi

Szerelemben, háborúban török sorozat
Vágólapra másolva!
Az RTL Klub új török sorozata, a Szerelemben, háborúban a hetedik legnézettebb műsor lett a teljes lakosságban január 9-én. Napi számok és Médialift.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Január 9-én remek napot zárt a TV2, a napi átlagos közönségarányt tekintve mind a teljes lakosságban, mind a 18-49-es és 18-59-es célcsoportban első tudott lenni, György Bence programigazgató így egyértelműen felfele megy a Médialiftben. Az M1 a Híradó-val ugrott egyet, a Ciprusz Éva vezette késő esti kiadás azonban nem teljesített túl jól, amint az a lentebbi grafikonunkon is látszik. A Viasat3 három órán keresztül a legkevésbé nézett volt a grafikonon vizsgált hat csatorna közül, ez idő alatt két epizód is lement a Jim szerint a világ-ból.

A nap legnézettebb műsora a teljes lakosságban ismét a Barátok közt volt, ezúttal 1 millió 158 ezren voltak kíváncsiak rá. A két kereskedelmi tévé hírműsorainak harcából tegnap a Tények került ki győztesen, az RTL Klub Híradó-ja csak negyedik lett, a harmadik helyre még befurakodott a Fókusz - viszont mindhárom műsor egymillió fölött hozott. Az RTL új török sorozata, a Szerelemben, háborúban két résszel indított, ebből az első volt a nézettebb, 635 ezren figyelték - ez a hetedik helyre volt elég. A tízes toplistára tizedikként felfért még a TV2-n adott vígjáték, a Kegyenc fegyenc is, 423 ezren voltak rá kíváncsiak.

Az esti közönségarányt mutató grafikonon jól látszik, hogy a film vége hogy felhúzta a TV2-t, illetve, hogy a Szerelemben, háborúban az elején mennyivel jobban érdekelte a nézőket. A Viasat3-nak nagyon gyenge estéje volt, nagyjából 17.40 és 20.40 között, vagyis három órán keresztül a legnépszerűtlenebb volt a grafikonon ábrázolt csatornák közül, és utána is volt még egy óra, amikor hasonló helyzetbe került. Az M1 az Öltések közt az idő című spanyol sorozat után kezdte meg a mélyrepülést, a Film+-t a Jean-Claude Van Damme-mal készült Tökéletes védelem dobta meg valamennyire.

Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk a napi átlagos közönségarányt is, amiből kitűnik, hogy a TV2-nek nagyon jó napja volt, hiszen mindhárom kategóriában verte az RTL Klubot, a teljes lakosságban majdnem 2 százalékponttal. A kisebb csatornák közül tegnap ismét a Film+-t nézték a legnagyobb arányban, a 18-49-es és a 18-59-es célcsoportban az M1-et is megelőzte - ahogyan ebben a két korcsoportban a Cool is a köztévé fölé került. A 18 és 49 év közöttiek körében az M1-nél még a Viasat3 is jobban teljesített, amely a teljes lakosságban az ATV-vel hozta ugyanazt a százalékot.

2014. január 9. napi átlagos közönségarány Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

Az első grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.

A táblázat az adott tévétársaságok egész napi átlagos közönségarány adatait mutatja. Arról árulkodik, hogy a teljes lakosság, a 18-59, vagy a 18-49 éves korcsoportból aznap tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.

Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.