Az indíték nem elegendő a nézőknek

Kristin Lehman Az indíték
Vágólapra másolva!
A TV2-nek egyelőre nem jött be új sorozata, Az indíték, a reggelt viszont stabilan vitte a csatorna a Tények korai kiadásával és a Mokká-val. 2015. január 15-i nézettség.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

A Mokka magasan vezette a reggeli mezőnyt, kis időre 30 százalékos közönségarány fölé is ment (átlagban 22,2 százalékot ért el a teljes lakosságban), így egyik műsorvezetője, Pachmann Péter zöld nyilat kapott a Médialiftben - ahogyan Onyutha Judit is, aki a Család-barát-ot helyenként 10 százalék fölé is tudta vinni, ezzel az adott idősávban a legnagyobb arányban nézett csatornává tette az M1-et. A TV2 új sorozata, Az indíték ezzel szemben nem nagyon ment, az RTL Klubon párhuzamosan futó Miami helyszínelők jócskán megelőzte, a csatornának a Film+-szal kellett birkóznia ebben az időszakban.

A délelőtti műsorsáv közönségarányát ábrázoló grafikonon jól látszik mind a Mokka, mind a Család-barát győzelme, illetve, hogy a TV Shop és az asztrológiai műsorok alatt a két nagy kereskedelmi csatornát alig nézte valaki. Az esti közönségarányt mutató ábrán kitűnik Az indíték rossz szereplése, amit az utána adott NCIS is csak részben tudott helyrehozni. Az M1 a Híradó este végéig egész szépen tartotta magát, több mint két órán keresztül stabilan a Cool, a Film+ és a Viasat3 fölött tudott maradni.

Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk a legmagasabb napi átlagos közönségarányt elérő csatornákat is, ezúttal a 18 és 49 év közöttiek körében, amelyet a három nagy csatorna közül az RTL Klub céloz, elsősorban főműsoridőben - ezért ábrázoltuk csak a 19 és 23 óra közötti időszakot. Az oszlopdiagram azt mutatja, hogy a csatorna helyesen pozicionálja magát, hisz ebben a korcsoportban és idősávban majdnem dupláját érte el a TV2 közönségarányának. Az olyan, fiatalokat célzó adók, mint az RTL II, a Comedy Central vagy az AXN szereplése kevéssé meglepő, inkább a Duna TV jelenlétén lehet csodálkozni.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport - főleg főműsoridőben - az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.