Dr. Tóth már nem csak A macskával birkózik

2015.04.08. 12:22

Április 7-én a 18–49-es célcsoportban a Barátok közt volt a legnézettebb műsor, de jól ment a Castle aktuális epizódja is, a korosztályból 328 ezren figyelték. De ki nézi Dr. Tóth-ot vagy a Kívánságkosár-t?

Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben ketten utaznak lefelé, a délutáni műsorsávot ugyanis a ma vizsgált, 18–49-es célcsoportban is vitte a TV2, csak a Cool tudott néha fölé menni, főként a Cobra 11 idején. Dr. Tóthnak nemcsak a TV2 telenovelláival, de a Cool és a Film+ aktuális adásával sem sikerült megbirkóznia, 5 százalékos közönségarány hozott. A Duna TV Kívánságkosár-ja még ennyit sem, itthon az éppen tévéző ötven év alattiaknak csupán 1,2 százaléka figyelte.  

Alább láthatjuk a délutáni és az esti közönségarány alakulását, előbbiből világosan látszik, hogy Dr. Tóth és a Kívánságkosár egyik vezetője, Klement Zoltán miért kapott tőlünk piros nyilat. Utóbbi grafikonból pedig az tűnik ki, hogy a Médialift egyetlen felfelé tartó utasa, Nathan Fillion miként tartotta az RTL Klubot sorozata, a Castle végéig – a nézők csak utána kapcsoltak át az Éden Hotel-re, később pedig a Kasza! című show-t is nagyobb arányban nézték, mint a XXI. század-ot vagy a Magyarul Balóval-t.

 

Nagyobb méretért kattintson a képre!Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Nagyobb méretért kattintson a képre!Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a vizsgált célcsoportban a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el, illetve, hogy ugyanitt a főműsoridőben hogyan alakult a toplista. Látható, hogy az RTL Klub előnye mennyivel nagyobb a 19-től 23 óráig tartó idősávban, a Duna TV pedig hiába ért el egy hajszálnyival jobb közönségarányt a főműsoridőben, ott egy hellyel hátrébb csúszott. Itt szerepel a Duna World is, amely a Super TV2-vel teljesített egy szinten.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK