Véget vethet az Éden Hotelhez hasonló műsoroknak a botrány

2015.04.29. 18:20

A TV2 elismeri hibáját, és elnézést kér az Éden Hotel című valóságshow egyik adásában képernyőre kerültek miatt - írja a csatorna a közleményében. Megfontolják azt is, hogy indítanak-e hasonló jellegű valóságshow-t a jövőben. 

A TV2 az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írja, hogy kész műsorpolitikájának felülbírálására, és mérlegeli, hogy a jövőben indít-e hasonló jellegű valóságshow-t. 

Szigorítanak a tévénél

Mint írták, a TV2 tudatában van a valóságshow-k megosztó és olykor szélsőséges tartalmi sajátosságainak, valamint az erre a show-ra kifejezetten jellemző taktikai elemek, párbeszédek és aktivitások megfelelő érzékenység nélküli bemutatásának veszélyeivel, ezért szigorítják ellenőrzési folyamataikat, hogy hasonlóan kifogásolható tartalom ne kerülhessen a jövőben képernyőre.

Támogatják a párbeszédet

A csatorna emellett támogatja a nők elleni erőszakkal kapcsolatos társadalmi párbeszéd szélesítését, amelynek aktuális műsoraiban teret fog adni, munkatársaik pedig szakmai és etikai továbbképzést is kapnak, aminek kiemelt témája lesz "a nők elleni erőszakkal kapcsolatos normák és elvárások ismerete".

Nóri az Éden Hotelből, botrányt kavart az ágyjeleneteForrás: TV2

Annál is inkább, mert "a jelenetben fellelhető agresszív és méltatlan verbális és nonverbális viselkedés nem összeegyeztethető a TV2 értékrendjével" - tették hozzá. (A kirobbant botrány kapcsán egyébként összesen 23 női civil szervezet követelte a TV2-től az Éden Hotel szerkesztőinek felelősségre vonását - a szerk.)

Utóbbi vállalásuk érdekes annak fényében, hogy az Origo éppen ma írt arról, hogy nem sokkal az Éden Hotel botrányos ágyjelenete előtt utasította vissza a TV2 egy, a nők elleni erőszakra figyelmet felhívó reklámkampány ötletét. Erről bővebben korábbi cikkünkben olvashat.

Felháborodott a Vodafone 

A Vodafone Magyarország, amely a NANE (Nők a Nőkért Együtt az Erőszak Ellen) Egyesülettel karöltve, a "Vodafone a nők biztonságáért" programmal tevékenyen is részt vesz a női jogok védelmezésében, nyilvánosan tiltakozik az Éden Hotel műsor jelenete, illetve a csatorna hozzáállása ellen - közölte a cég.

Vodafone - egyelőre nem indítanak új kampányt a csatornánForrás: 123rf.com

A Vodafone - amely a TV2-n több százmilliós összegben hirdet - egyúttal közölte, hogy a csatornán új kampányt nem indít, a jelenleg tervezett kampányai előkészítését pedig felfüggeszti mindaddig, amíg a csatorna által ígért belső vizsgálat eredményét transzparens módon nyilvánosságra nem hozzák, és a TV2 nem garantálja, hogy a jövőben műsoraiban a női jogokat tiszteletben tartja és tartatja, valamint mindent megtesz a törvények és etikai normák betartásáért és betartatásáért.

Mi a helyzet a nézettséggel?

A kifogásolt jelenet április 24-én, pénteken volt látható az Éden Hotelben, de mivel hétvégén nem volt újabb adás, csak a hétfői és a keddi adatokból tudjuk megállapítani, hogy a műsor nézettségére hatott-e Nóri ügye. Az április 24-i adást az éppen tévézők 11,3 százaléka figyelte, az Éden Hotel április havi átlagos közönségaránya pedig eddig 13 százalék volt a teljes lakosságban - ehhez képest a műsor április 27-én 10,9 százalékkal zárt, vagyis csökkent az érdeklődés. Hasonló volt a tendencia a két célcsoportban, a 18-49-es és a 18-59-es korosztályban is.

Nem befolyásolta érdemben a nézettséget a botrányForrás: Origo

Április 28-án valamennyit emelkedett a közönségarány, ami talán annak is köszönhető, hogy a sajtó tovább pörgette az ügyet. A műsor aznap 12,8 százalékkal zárt a teljes lakosságnál, ami viszont még mindig az eddigi havi átlag alatt marad, és különben sem akkora változás, hogy a történtek miatt kirobbant botrányra lehessen fogni - a médiavisszhang így legfeljebb a TV2 imázsának árthat, a műsor nézettségét nem igazán befolyásolta.

Az Origo derítette ki, hogy hétfőn a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa hatósági eljárást indított, a TV2 pedig belső vizsgálatot kezdeményezett a kifogásolt műsorszám miatt.

 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK